tisdag 25 december 2012

Bokiga julklappar!

Hoppas alla hade en underbar julafton igår! Det hade i alla fall jag. Jag fick dessutom en massa fina julklappar och tänkte visa upp de bokrelaterade :)



Jag fick "Ankomsten" av Shaun Tan, en bok jag verkligen önskat mig då jag har läst "Det röda trädet" av honom innan och älskade både bilderna och texten i den. Den här boken innehåller bara bilder, men jag har redan läst (eller snarare tittat i) den och man förstår verkligen vad den handlar om ändå. Recension på den kommer med smakprov på några av de finaste bilderna i boken! :)


Jag fick också "Berättelser från yttre förorten" av Shaun Tan, som jag också önskat mig! Den boken innehåller både bilder och text och den är också otroligt bra (japp, har redan läst den med). Den är så otroligt tänkvärd och också sorglig... Mer om den och smakprov på de fina bilderna kommer i recensionen lite senare.


"Drömmarnas djup" har jag också redan läst, och det var den första boken jag läste "baklänges" ;) Jag gillade den väldigt mycket, den är djup och tänkvärd - och rätt sorglig. Det kommer en recension på den också!


Det här har numera blivit den absolut finaste boken jag äger. Den innehåller sju böcker av Jane Austen och allihop är på engelska. Den är rätt tjock, kan man säga...
Och den har guldkanter! Så otroligt fint! Hela boken är fin - framsidan, kanterna, insidan...
    Den här har jag också redan läst... Eller nej, det har jag inte. Det kommer nog ta ett tag att läsa den ;) Den är väldigt tjock (1220 sidor lång) med liten text och tunna sidor och dessutom på gammeldags engelska. Men ändå - jag är så otroligt sugen på att läsa den!


Jag fick också en Jane Austen-bok på svenska, nämligen "Förnuft och känsla". Den ska jag läsa så fort jag läst ut "Udda verklighet" och "Anna Dressed in Blood" :D Längtar, trots att ingen av de böckerna jag läser just nu är dålig... ;)


Sedan fick jag också "Finish This Book" (eller borde jag säga "F nish Th s B  k")? som är gjord av Keri Smith - och personen som får boken, om den bestämmer sig för att göra den. Är så otroligt sugen på att pyssla med denna eftersom jag verkligen önskade mig den :)

Har alltså fått perfekta bokiga julklappar (och alla andra julklappar var också perfekta) :D Tack så mycket allihop! 

Glöm inte vara med i min tävling här!

1 kommentar:

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺