torsdag 20 december 2012

20:e december 2012

Äntligen jullov! :D Behöver verkligen lov nu. Har kämpat hela terminen för att få betyg som jag är nöjd med och haft flera prov och läxor i veckan. Knappt en enda ledig stund. Men nu. Äntligen ska jag använda min tid till något roligare än pluggande inför prov. :D 

Stora boken om Sandvargen - Åsa Lind

Handling: Zackarina bor vid havet. Hennes bästa vän heter Sandvargen, och han bor på stranden. han är, vilket kanske inte är så svårt att gissa, en Sandvarg. Han är guldglittrande, smart, lagom äventyrlig, orädd och har svar på alla Zackarinas frågor. Han är helt enkelt en sådan varelse som alla behöver ibland.

Omdöme: Kanske min absoluta favoritbok när jag var liten! Det är alla tre böcker om Sandvargen samlade i en. Jag läste den om och om igen och ville också ha en Sandvarg ;) Hela boken är otroligt gullig men ändå tänkvärd och djup när man tänker efter. Bilderna är dessutom väldigt sött ritade!

Vad jag vill tacka den här boken för: Att den var en av dem som fick mig att läsa lite längre böcker. Läste den nog första gången när jag var... Kanske sex? :) (Boken är 375 sidor lång. det kanske låter rätt långt men texten är stor och det är bilder i ;))

.Ebbas julkalenderutmaning:

Älskar, älskar, älskar den här boken!
De böckerna jag älskar allra mest är Harry Potter, The Hunger Games, Vampire Academy, The Seven Kingdoms (De utvalda), Sagan om ringen, The Fault in Our Stars, Jellicoe Road, Himlen börjar här, Incarnate... Älskar en massa böcker och det här är några av dem (inte i ordning) :) Men skulle jag välja en bok serie skulle det bli Harry Potter. Helt klart. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺