måndag 3 december 2012

3:e december 2012


Inte riktigt så mysig dag som igår, tyvärr. När det är december vill man ju vara hemma och läsa, inte gå till skolan. Men det har snöat mycket och det är ju mysigt :D Idag handlar julkalendern om en animefilm. Jag älskar verkligen japanska animefilmer men de har inte fått så mycket plats i bloggen så kommer presentera några av mina favoriter i julkalendern! 

Dagens film:

Handling: Den här filmen handlar om kärlek och skrivande. En tjej vid namn Shizuku brukar låna böcker på biblioteket, och en dag märker hon att det är en kille som har lånat alla böcker hon läser innan henne. De träffas och Shizuku får veta att han vill bli fiolbyggare och vill åka till Italien för att följa sin dröm. Hon börjar då fundera på att hon inte vet vad hon vill bli, att hon inte har något riktigt mål i livet. Men så bestämmer hon sig för att skriva en bok...  

                                         

Omdöme: Jag gillar verkligen den här filmen! Det är jättekul att den handlar om skrivande och den är verkligen en inspirationskälla. Dessutom är den verkligen fint ritad. ......

Vad jag vill tacka den här filmen för: Att den verkligen inspirerar mig till att skriva. Det kliar i fingrarna varje gång jag ser den, för man får massvis med idéer!


                        Jag önskar att jag skrev den boken.

Tänkte först svara "Harry Potter"-serien, men då skulle ju inte jag fått läsa den och inte ha någon aning om vad som skulle hända. Så ångrar mig och säger "Revolt" istället. Vill ändra på slutet trots att jag så klart vill ha läst den utan att hela tiden veta vad som skulle hända. Men ändå. Slutet. Vill verkligen ändra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺