onsdag 19 december 2012

19:e december 2012


Dårhus - Ally Kennen

Handling:

När de stängde det gamla dårhuset i skogen trodde de att alla hade gett sig av.
De hade fel. 

Omdöme: Skriver en så kort handling just för att det är det som står på baksidan av boken. Det var det som gjorde mig nyfiken på den från början - man hade ingen aning om vad den skulle handla om men kände på sig att den skulle bli spännande, vilket den är. Den är annorlunda och väldigt bra. Jag irriterar mig en hel del på karaktärerna, mest för att de är så olika mig - ganska kriminella till exempel - men de funkar ändå, för karaktärerna är en av de saker som gör boken så annorlunda (men bra). Jag rekommenderar "Dårhus" till den som vill ha något rätt så annorlunda och spännande!

Vad jag vill tacka den här boken för: Att den fick mig att fundera på hur viktiga baksidetexter egentligen är. Vill själv komma på någon lika bra någon gång!

.Ebbas julkalenderutmaning:

Har du läst någon julkrönika i år?
Nej det har jag inte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺