tisdag 4 december 2012

4:e december 2012


Ännu en skol och plugg-dag... Men en bra sak med dagen är att det bara är 20 dagar kvar till julafton! :D



Annas dagbok - Börje Lindström

Handling: Det har börjat en ny tv-såpa på TV:n. "Skeppet" heter den. Den handlar om en båt med forskare som åker till norra ishavet.
    Men så händer det något märkligt. Mitt i det sista, direktsända avsnittet får man se hur båten kör mot Skeppsbron utan att stanna.
    Det visar sig att alla på skeppet redan var döda. Forskarna fick med sig något slags virus från norra ishavet som nu sprider sig över Sverige.
    Boken är en flicka vid namn Anna's dagbok från den gången då domedagsviruset kom till Sverige.

Omdöme: Jag kan absolut se den här bokens brister. Den är rätt onaturlig ibland och personerna i den klarar sig alldeles för bra. Den innehåller också lite för lite beskrivningar. Men ändå - jag kan inte låta bli att gilla den. Jag har läst den flera gånger och vet inte om jag skulle gilla den lika mycket nu som jag gjorde för några år sedan, men ändå. Den är spännande och jag älskar idén med att det kommer ett domedagsvirus tillSverige med ett skepp!

Vad jag vill tacka den här boken för: "Annas dagbok" var den första science fiction-boken jag läste och det var den som fick mig att få upp ögonen för denna fantastiska genre. Så jag har verkligen mycket att tacka den för!

.Ebbas julkalenderutmaning:

               En bok du har läst tre gånger (eller mer).

"Harry Potter"-serien har jag läst hur många gånger som helst. Samma sak med "De Utvalda - Tankeläsaren". Anledningen till det? De är hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺