söndag 8 april 2012

Några (ja, bara några) böcker jag vill läsa

Just nu finns det så otroligt många böcker som jag verkligen vill ha! Jag gjorde lite listor på adlibris för att se hur mycket det kostade, och här kommer den första listan, blandade böcker jag vill ha:

• Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo
• Knappt lovlig - Katarina von Bredow
• Beastly, ett odjur - Alex Flinn
• Adzerk, den vita hingsten - Lin Hallberg
• Konsten att bokblogga - Karin Berg & Petra Jankov Picha
• Hämndnatt - Catherine MacPhail
• Rör mig inte! - Mafi Tahereh
• Ingen ser dig - Ann-Christine Magnusson
• Varma kroppar - Isaac Marion
• Nattens cirkus - Erim Morgenstern
• Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
• Delirium - Lauren Oliver
• Pandemonium - Lauren Oliver
• Frost - Maggie Stiefvater
• Feber - Maggie Stiefvater
• För evigt - Maggie Stiefvater

(Hoppas ingen missuppfattade mig - detta är inte alla böcker jag vill läsa just nu. Bara de jag kom på nu.)

Allihop kostar: 1429 kr.

Självklart tömde jag plånboken och beställde hem allihop. Tog dyraste frakten också bara för att det var kul!

Eller så gjorde jag inte det. Tyvärr. Fast jag hade lust...

Då tänkte jag att det var billigare med pocketböcker, så jag gjorde en lista med tjugo pocketböcker också :)

• Bryta om - Åsa Anderberg Strollo
• Persikosommar - Jodi Lynn Anderson
• Och sedan kom hösten - Jodi Lynn Anderson
• Ett år senare - Jodi Lynn Anderson
• Tretton skäl varför - Jay Asher (har läst denna, men bara lånat och vill ha ett eget ex)
• Mycket mer än så - Sarah Dessen
• Liv & Lovisa - Emma Granholm
• Agnes Cecilia en sällsam historia - Maria Gripe (har bara lånat denna också)
• Ibland bara måste man - David Levithan
• Min typ brorsa - Johanna Lindbäck (har bara lånat denna också)
• Janis den magnifika - Johanna Nilsson
• Det händer nu - Sofia Nordin (har bara lånat denna också)
• Natthimmel - Sofia Nordin (har bara lånat denna också)
• Delirium - Lauren Oliver
• Pandemonium - Lauren Oliver
• Ett litet hål i mörkret - Ingrid Olsson
• De försvunna - Celia Rees (har bara läst den i skolan)
• Om du var jag - Jessica Schiefauer
• Frost - Maggie Stiefvater
• Feber - Maggie Stiefvater

Alltihop kostar: 874 kr.

Tjugo böcker för 874 kronor! Såå billigt! Om jag bara hade haft råd... :0

2 kommentarer:

  1. Shiet, trodde faktiskt att du hade beställt alla de där böckerna, ååh vilken dröm det hade varit :')

    SvaraRadera
  2. Vad många bra böcker :) Beastly-ett odjur är superbra! Tretton skäl varför också! (har inte läst hela, men håller på med den på ett hörn) Och jag har precis köpt "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag"!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺