fredag 27 april 2012

Elva frågor från Felicia

Även Felicia (superbra blogg, läs den om du inte gör det!) har utmanat mig med elva frågor, och eftersom jag (som sagt) älskar att svara på frågor så tycker jag det är jättekul :D

1. En bok det känns som ingen har läst men du älskar?
Svårt... Men en bok som heter "Farliga minnen" och är skriven av Eileen Dunlop vet jag verkligen ingen som har läst, den finns inte ens på Adlibris. Jag vet inte om jag älskar den, men den är verkligen bra i alla fall!

2. En bok det känns som alla har läst men inte du?
Maggie Stiefvaters varg-böcker, men nu står "Frost" i min bokhylla så snart har jag också läst dem :D

3. Favorit färg på böcker?
Jag tycker inte färgen spelar så stor roll, men det är viktigt att omslaget ser spännande ut. Det kan vara i princip alla färger som helst, för jag gillar nästan alla färger. Men det är viktigt att framsidan är snygg, men jag kan inte komma fram till vilken färg jag gillar mest ;)

4. Favorit plats att läsa på?
Ute när vädret är fint, i en soffa när det regnar eller är allmänt dåligt dåligt väder. Det kan vara mysigt att läsa i sängen med, men om jag gör det på kvällen så finns det en stooor risk att jag är väldigt trött dagen efter...

5. Vad läser/köper du helst: inbunden, pocket, häftad eller kartonnage?
Pocketböcker är ju billiga (det kan ju de andra också vara om det är rea) så de köper jag helst. De är bra att ta med sig också, de väger inte så mycket. Men deras framsidor blir lätt böjda, det är inte så kul. Inbundna håller ju sig snygga längre, men de är oftast dyrare och tyngre. Alla har sina bra egenskaper helt enkelt :)

6. Favoritgenre?
Väldigt olika, men jag gillar fantasy med lite kärlek och vänskap. Men jag läser det mesta!

7. En genre du helst inte läser? 
Som sagt så läser jag det mesta, men typ töntiga fantasyböcker med en massa krig, skjutvapen och monster är inte direkt min smak.

8. Vad läser du helst, på svenska eller engelska?
Jag gillar båda, men läser klart mest på svenska. Har börjat lite med att läsa på engelska (jag ska börja på en skola med hälften av undervisningen på engelska och hälften på svenska så det är bäst att öva) och jag gillar det verkligen. Men kanske på svenska, för då förstår jag allting och måste inte slå upp ord hela tiden utan kan koncentrera mig på läsningen!

9. Tjockaste bok du läst?
Harry Potter och Fenixorden, 1001 sidor.

10. Köper du på internet eller i butik?
Båda! Jag älskar att få se böckerna innan jag köper dem, men internet är billigare och där köper jag oftare. Så jag gillar (och gör) båda.

11. En bok du aldrig skulle rekommendera?
"Message from Venus" av Tessa Krailing. USCH! Läs inte den för 17 gubbar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺