fredag 1 juni 2012

Månadssammanfattning: Maj 2012

Böcker lästa:

• Revolt - Suzanne Collins
• Under din hud - Melissa Marr
• Eld - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
• Delirium - Lauren Oliver
• Deckare och dilemman - Ros Asquith
• DARLAH 172 timmar på månen - Johan Harstad
• Vad mina vänner inte vet - Sonya Sones
• Den andre Will Grayson - John Green & David Levithan
• Mycket mer än så - Sarah Dessen
• Sex veckor - Kate Cann
• Törst - Richelle Mead
• Oksa Pollock det sista hoppet - Anne Plichota & Cendrine Wolf
• A year without Autumn - Liz Kessler
• Systrar i jeans - Ann Brashares
• Andra sommaren - Ann Brashares
• Tredje sommaren - Ann Brashares

Antal böcker lästa: 16 st
Böcker på svenska: 14 st
Böcker på engelska: 2 st (rekord för mig!)
Sämsta bok: "Sex veckor", den var verkligen dålig. Men "Oksa Pollock - det sista hoppet" var inte heller bra, men inte riktigt lika dålig!
Bästa bok: De tre böcker jag har hunnit läsa i "Systrar i jeans"-serien och "Revolt" om jag räknar omläsningar, men annars så "Törst", "Vad mina vänner inte vet", "Eld" och "Delirium"!

Kommentar: Den här månaden har gått väldigt fort tycker jag, men jag har hunnit med att läsa en hel del! De flesta böckerna var verkligen bra, och åtta av dem är med på min "Favorit"-lista, så jag är verkligen nöjd!

Vad som eventuellt händer denna månad: Jag ska läsa klart mina tre låneböcker, läsa ut mina tre recensionsexemplar, läsa "Matchad" samt dra till biblioteket och låna en hel massa böcker (det är ju tremånaders-lån nu ju)! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺