fredag 1 juni 2012

Boktitelsdikter

Eftersom det verkade så otroligt kul att göra dikter av boktitlar så prövade jag, och det var väldigt roligt! Här kommer resultaten:

 Tagg i hjärtat
Här ligger jag och blöder
På kudde av gräs

Matilda
Flickan med glasfötter
Jag saknar dig, jag saknar dig!
Glöm mig inte
Du vet var jag finns

Om jag stannar
I det här trädet
Trädet och tiden
Som om ingenting
Så länge vi båda andas

Dårhus
En andra chans
Ett nytt liv på köpet
Den långa flykten

Blev någon bra, och i så fall, blev någon speciellt bra? :)

6 kommentarer:

  1. Första och andra blev riktigt bra! :-)

    SvaraRadera
  2. Den första var jättebra!!!

    SvaraRadera
  3. Andra och tredje gillade jag jättemycket! Är det okej om jag skriver om dina "titel-dikter" på min blogg? :) Givetvis länkar jag din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag skrivit inlägget: http://boklisa.blogspot.se/2012/06/dikter-av-boktitlar.html#links

      Radera
  4. Alla var väldigt bra! Gillade mest den första. Det är väldigt kul med dessa bokryggsdikterna :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺