söndag 3 juni 2012

The 7 Deadly Sins of Reading

Jag har sett den här enkäten på många ställen, men allra först såg jag den här!

1. Girighet: Vilken är din dyraste bok? Vilken är din billigaste bok?

Den dyraste boken jag har köpt ligger nog på 200-300 någonting, jag har aldrig köpt någon superdyr bok. Den billigaste är nog en pocket för 30 kr. Eller, jag har handlat på antikvariat en gång men har ingen aning om hur mycket de böckerna jag köpte där kostade ;)

2. Vrede: Vilken författare har du en kärlek/hat- relation med? 

Hmm, jag svarar nog Anne Cassidy. Jag gillade absolut inte hennes bok "Besatt", jag tyckte "Glöm mig inte" var sådär men älskade "En andra chans". Jag skulle kunna svara Stephenie Meyer, men det är filmernas fel att jag inte längre är så jätteförtjust i Twilight-serien längre och inte hennes, så det får bli Anne Cassidy!

3. Frosseri: Vilken bok har du slukat om och om igen utan någon skam över huvud taget?

Harry Potter-serien av J. K. Rowling och Tankeläsaren av Kristin Cashore har jag läst runt 10 gånger skulle jag tro och skäms inte det minsta! :)

4. Lättja: Vilken bok har du struntat i att läsa klart på grund av lathet ?

Ingen, vad jag kan komma på. Har jag slutat läsa en bok är det för att den var dålig.

5. Högmod: Vilken bok pratar du ofta om för att framstå som en intellektuell läsare? 

Ingen, haha. Eller ibland pratar jag om någon känd "vuxen"bok för att ingen ska tro att jag fortfarande läser 9-12:årsböcker, men det är nog det enda.

6. Lust: Vilka egenskaper tycker du är mest attraktiva för en manlig eller kvinnlig karaktär?

Rolig, smart och mystisk är det viktigaste, men personen får inte vara en mes heller utan måste ha lite självförtroende och kunna ta vara på sig själv. Den ska brinna för något och ha något som skiljer den från många andra. 

7. Avund: Vilken bok skulle du helst få som present? 

Jag skulle gärna vilja ha "Du kanske inte visste det, men Döden spelar faktiskt inte handboll" just nu, eller "Rör mig inte!", "Nattens cirkus", "Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet"eller "Jellicoe road" kanske! Väldigt många alltså, men jag vill alltid ha böcker...

2 kommentarer:

  1. Hej Ella! Först: tack för din snälla kommentar, jätteroligt att du gillar vår blogg! Jag gillar din väldigt mycket och tänker absolut börja följa dig. Gud vad du läser mycket! 16 böcker på en månad är VERKLIGEN inte dåligt! Jag läser väl kanske... 4-5 :P Jättefin design hra du också!
    Ha det bra!
    Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Haha vem vill inte ha böcker? ;)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺