onsdag 1 augusti 2012

Månadssammanfattning: Juli 2012

Böcker lästa:

• Bilbo - J.R.R. Tolkien
• That Summer - Sarah Dessen
• Tillsammans - Denise Rudberg
• Själlös - Gail Carriger
• Frost - Maggie Stiefvater
• Feber - Maggie Stiefvater
• För evigt - Maggie Stiefvater
• Tretton skäl varför - Jay Asher
• Usla utsikter - Jeff Kinney
• The Forest of Hands and Teeth - Carrie Ryan
• Skuggan över stenbänken - Maria Gripe
• Sagan om ringen - J.R.R. Tolkien
• Om du var jag - Jessica Schiefauer
• Demonprinsessan - Peter Bergting
• The Body Finder - Kimberly Derting
• Bryta om - Åsa Anderberg Strollo

Antal böcker lästa: 16 st
Böcker på svenska:  13 st
Böcker på engelska: 3 st (rekord! :D)


Sämsta bok: "The Forest of Hands and Teeth", den var så otroligt seg!
Bästa bok: Om man räknar omläsningar så blir det nog "Bilbo" och "Sagan om ringen", men om man inte gör det så blir det "Själlös", "Feber", "För evigt" och "The Body Finder" som är nya favoriter allihop!

Kommentar: En bra månad, med tanke på att jag hade en stor lässvacka när jag läste "The Forest of Hands and Teeth", läste "Sagan om ringen" samtidigt som jag läste annat och dessutom läste tre böcker på engelska under månaden, rekord för mig! :) Men vad fort det gick, är den redan Augusti..?

Vad som eventuellt händer denna månad: Jag ska börja på (och helst läsa klart) "De två tornen", läsa "Harry Poter and the Chamber of Secrets", läsa de två låneböckerna jag har kvar, läsa "Delirium" på svenska samt läsa mina tre recensionsexemplar. Dessutom ska jag nog beställa hem böcker idag... :D Och jag måste läsa mer på engelska!

4 kommentarer:

  1. Oj, du hade läst ganska många böcker! Juli har varit sämsta månaden för mig, jag har bara läst fem böcker ... Det är ju pinsamt. Men imorgon ska jag till bibblan och låna ett gäng nya böcker! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis till rekordet!
    Sv: Tack ;)

    SvaraRadera
  3. Vad många böcker du läser! fast det kanske inte är så konstigt för du har ju en bokblogg ;)

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill jättejättegärna läsa "Själlös" och "The body finder!"

    Jag lär slå rekord nu i Augusti när det gäller engelska böcker, förhoppningsvis... ;)

    Sv: Ja jag vet! Gud jag kan inte sluta tänka på honom, jag drömde till och med om honom inatt. Vad som hände i drömmen kommer jag dock inte ihåg...

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺