lördag 18 augusti 2012

Jag hade inte sagt nej till att kunna rita så

 Senast min familj beställde hem böcker beställde vi bland annat "Det röda trädet" av Shaun Tan. Och nej, jag skulle verkligen inte sagt nej till att ha kunnat rita och skriva som han. Bilderna är otroligt detaljerade, välgjorda och fina - en detalj jag älskar är att man kan hitta det lilla röda lövet som man ser på framsidan på varje uppslag!
    Trots att det här är en kort bilderbok så är texten otroligt fin och tänkvärd. Boken är rätt kort och det är väldigt lite
text på varje sida, men att författaren ändå lyckats skriva den så bra... Wow!
    Detta är verkligen en bok jag kommer titta i många gånger. Jag rekommenderar "Det röda trädet" starkt och vill absolut läsa mer av Shaun Tan!

Närbild på framsidan.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fin bild.
    Fin trädgård på headern förresten, är det din?

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg bild. Jag har sett några illustrationer av Shaun Tan i boken Pretty monsters - Fel grav och andra berättelser (som jag väldigt gärna vill läsa just nu) :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺