fredag 12 oktober 2012

Het

Författare: Åsa Anderberg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chavez Perez, Manne Forssberg, Martin Jern, Jenny Jägerfeld, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson och Jessica Schiefauer
Antal sidor: 246 st
Förlag: Gilla böcker
Serie: -
Utgiven år: 2012
Originalets titel: Het
Genre: Noveller, kärlek

Gör ingen vanlig recension då detta är en novellsamling.

Har faktiskt hört mycket bra om den här boken och det var därför (och för att den var väldigt billig) jag köpte den då jag verkligen inte tyckte detta lät som min typ av bok. Och nej, det var det inte.

Det var egentligen bara två noveller jag fastnade för, och det var de av Lisa Bjärbo och Sara Ohlsson. De andra var alldeles för mycket och inte särskilt bra skrivna eller intressanta, mest jobbiga att läsa. Jag trodde att boken i alla fall kunde vara lite intressant då jag gillar många av författarna, men nej, som sagt var det bara två noveller som föll mig i smaken.

Så nej, ingen bok jag rekommenderar. Två noveller i boken tycker jag absolut är läsvärda, men det kanske är lite onödigt att köpa boken bara för att läsa dem ;-)

2 kommentarer:

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺