måndag 29 oktober 2012

Veckans topp 5: Läskiga böcker


Veckans topp 5


Jag har bestämt mig för att börja med en ny sak, nämligen veckans topp 5 böcker. Det kan vara bra serier, roliga böcker, läskiga böcker, spännande böcker, dåliga böcker, bra böcker... Men jag ska alltså börja med läskiga! (Har som sagt inte läst så många läskiga men men ;))

På femte plats:
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
Början är riktigt läskig och fotografierna väldigt kusliga. Men tyvärr blir boken inte alls lika läskig sedan - fortfarande bra, men inte läskig - så det blir bara en femteplats.

På fjärde plats:
Farliga minnen - Eileen Dunlop
En bok som inte många har läst, men som jag tycker är riktigt bra och lite läskig. Kuslig känsla på något sätt.

På tredje plats:
Under tiden - Stefan Casta
Den här har jag inte läst klart, så det är därför den bara kommer på tredje plats (om den är lika läskig som "Den gröna cirkeln" så borde den vara etta eller tvåa), det läskiga har inte riktigt börjat hända än men den är redan tillräckligt läskig för en tredjeplats.

På andra plats:
Tystnadens hus - Magnus Nordin
En jättebra och lite småläskig bok som jag verkligen rekommenderar!

På första plats:
Den gröna cirkeln - Stefan Casta
Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag älskar den här boken och den är lätt den läskigaste jag läst. Rekommenderas till alla, vad ni än vill läsa!

2 kommentarer:

  1. Hej! Här kommer lite frågor om Harry Potter :)

    Vilken Harry Potter bok tycker du är bäst? Eller gillar du alla?

    Finns det någon Harry Potter film (om du sett filmerna) som du tycker är bättre än boken?

    Vem/Vilka av alla karaktärer gillar du mest i Harry Potter serien? Varför?

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med den här veckans topp 5 :) Jag vill verkligen läsa Den gröna cirkeln, den verkar så spännande ;)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺