måndag 1 oktober 2012

Bokmässan 2012!

(Okej, varning för ett väldigt långt inlägg med en väldig massa utropstecken.)

Ja, i helgen var jag som sagt i Göteborg och igår var jag på bokmässan. Det var helt otroligt och mycket bättre än jag trodde till och med. Och alla bokbloggare jag träffade var lika härliga i verkligheten som på deras bloggar :-) Dessutom har jag köpt/fått/vunnit  20 böcker, så jag är nöjd :D

Lördagen:


Vid den här tiden gick tåget från Alvesta. Vi var framme i Göteborg vid 12.00-12.30-tiden någon gång. Vi (jag och pappa) bodde på First Hotel G vid stationen.









     
Några bilder från hotellet, det var verkligen jättefint!

På eftermiddagen var jag bland annat på SF-bokhandeln. På väg dit gick jag förbi Magasinsgatan som Håkan Hellström sjunger om :)

Science fiction-bokhandeln var verkligen hur fin som helst! Det fanns en massa fina böcker och andra saker (bland annat trollstavar från Harry Potter - herregud vad jag vill ha dem, men de var inte billiga direkt...). Jag ville köpa allting, men nöjde mig med en bok.
"Bloodlines" av Richelle Mead! Jag kände att jag inte ville ha någon bok om en svag tjej som får veta av en kille att hon har övernaturliga krafter och han måste rädda henne hela tiden och så blir de olyckligt kära och så måste hon rädda världen och så slutar det med att de lever lyckliga i alla sina dagar. Jag ville fortsätta läsa om Rose, Dimitri, Lissa och alla de andra från Vampire Academy så då köpte jag en bok som utspelar sig i samma värld och dessutom handlar om en karaktär som är kompis med Rose - vem vet, kanske dyker mina favoritkaraktärer i hela världen Rose och Dimitri upp? :) Jag är otroligt sugen på att läsa den här i alla fall! 


Söndagen:

Jag kom till bokmässan vid nio och där träffade jag Elisabeth. Det var så otroligt kul att äntligen träffa henne! :D Vi gick runt och tittade (eller hon visade snarare mig runt) och det var nästan inget folk alls, hur skönt som helst. Mässan såg verkligen inte ut som jag tänkt mig, men den var verkligen hur fin som helst och rena paradiset för en bokälskare! Det var böcker överallt (konstigt när det kallas bokmässa) och man blev verkligen helt överväldigad.




Det första stället jag köpte böcker på var Gilla Böcker. Där köpte jag den här boken:
Den verkar inte jättebra... Men jag gillar många av författarna så den kan ju vara bra skriven även om den inte riktigt verkar som min typ av bok ;) Men fick den billigt - hon i "kassan" eller vad man ska kalla det sa att vi kunde få den för 80:- istället för 100:-, men Elisabeth prutade till 75 och jag fick den för 65:- då hon som jobbade där inte orkade plocka upp växel så det var en bra affär! ;)

Sedan fick vi en varsin skraplott - om man skrapade fram tre likadana figurer vann man en bok från förlaget Orosdi-back. Vi lyckades skrapa fram tre likadana båda två. Det fanns fyra att välja emellan och vi valde båda två den här:
"Svarta bubblor" av Lars Arrhenius! Hmm... Har redan läst den, den blev väl ingen ny favorit precis... Ska recensera den, så om ni vill veta mer om boken (eller seriealbumet) får ni läsa recensionen sedan! Men kan redan nu säga att den nog inte var skriven för tonåringar...

Efter det fick jag fick lite böcker av Elisabeth:

Tack så jättemycket! :D ♡ Dessutom fick jag den här otroligt fina spar-ugglan (ja, jag ska ta hand om den ;)) och uggleklistermärken:
Något att spara pengar till nästa bokmässa i, kanske?


Sedan fick Elisabeth mig att köpa en mangabok! Jag har aldrig läst manga innan och Elisabeth tipsade mig om den här så det ska bli spännande att läsa den.  

Efter det träffade vi Mimmi vid X-publishing! Så otroligt kul att äntligen få träffa henne också! :D Jag köpte lite böcker vid X-publishing också, har velat läsa alla tre jättelänge:
                                        


Sedan sa Elisabeth att det var gratis glass på övervåningen så självklart gick vi dit - vem kan stå emot gratis glass, liksom? ;) Efter det delade vi på oss och jag gick runt med Mimmi ett tag. Jag köpte den här boken: 
Man fick verkligen ett fint block till, älskar det! :D Jag är verkligen sugen på att läsa den här boken, gillade författarens förra och har hört mycket bra om den.

Efter det träffade vi Liv och Alba! Hur kul som helst :D Vi gick till Styxx fantasy och där köpte jag den här boken:
Har velat läsa även den här väldigt länge. Är sugen på att läsa mer vampyr-böcker nu efter Vampire Academy :) Dessutom är boken hur snygg som helst, älskar böcker med svarta kanter. 

Sedan gick vi och köade till Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandbergs seminarie. Passade på att ta ett kort:
Från vänster: Alba, Mimmi och Liv. Sedan kom Elisabeth med så jag fick ta ett till:
Så kul att äntligen ha träffat er! Fast det kändes inte som att träffa er första gången, snarare som att träffa några man inte träffat på länge. :) Fick reda på av Liv att Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren kommer släppa ett seriealbum, "Berättelser från Engelsfors", i april, det ska verkligen bli kul att läsa det! :D

Här kommer en bild inifrån seminariet:
Vi fick jättebra platser längst fram :) Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren pratade om hur det var att skriva "Cirkeln" och "Eld" bland annat, det var verkligen intressant att lyssna på!
Efter seminariet signerade de böcker, jag hade glömt ta med böcker de kunde signera i men som tur var hade jag ett block. Det var hur häftigt som helst att prata med dem! De såg min tröja och undrade om jag hade en blogg bland annat, haha. :D Jag har pratat med Mats och Sara! Det känns lite ofattbart. De är ju liksom hur bra som helst!

Efter det skulle Liv tyvärr åka hem... Men jag träffade Tova och det var verkligen kul! Eller träffade och träffade... Sa hej i alla fall ;)

Eftersom Sara hade tipsat om "Udda verklighet" av Nene Ormes som en bok att läsa medan man väntade på att "Nyckeln" så gick jag, Alba och Mimmi tillbaka till Styxx så jag kunde köpa den. Det är ju svårt att låta bli när en författare man älskar tipsat om den ;)
Framsidan är verkligen otroligt snygg!

Efter att ha gått runt lite mer med Alba och Mimmi så gick jag och åt. Då fick jag veta att pappa hade vunnit en bok åt mig, nämligen den här:
Hade inte hört om den innan men den låter jättebra och jag älskar titeln!

Efter att jag ätit träffade jag Mimmi och Alba igen, och vi träffade även Viggo - jippie!  Jag träffade också Johanna och det var jättekul :)  Så kul att träffa alla underbara bokbloggare! :D

Jag fick reda på att pappa köpt den här boken till mig:
Fortsättningen på "Den gröna cirkeln"! Yes! Jag visste inte att det skulle komma en fortsättning förrän för typ en månad sedan, och sedan dess har jag längtat jättemycket. 

Jag fick också mitt ex av "Udda verklighet" signerat av Nene Ormes!
Hon var verkligen jättetrevlig :)

Efter ett tag träffade vi Elisabeth också. Det var väldigt kul att träffas allihop och bara prata böcker - till exempel vilken bok som är bäst (Harry Potter). Det borde göras oftare - varför bor vi inte närmare varandra?

Efter det gick jag, Mimmi, Alba och Johanna på ett annat seminarie med Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Då pratade de mer om skrivande och sådant. Efter det sa vi hej då till Viggo och passade på att ta kort på honom:

Sedan handlade jag den här boken (som jag också varit sugen på jättelänge):

Sedan åkte Alba hem och då var det bara jag och Mimmi kvar. Vi gick runt lite och såg att det var ett jättebra erbjudande på Gilla böcker - tre för 100:-! Jag köpte de här böckerna: 


Sedan satt jag och Mimmi och pratade ett tag. Efter ett tag kom Elisabeth tillbaka och då tog vi den här fina bilden:

Sedan var det tyvärr dags att åka hem ;)

Här kommer en bild på alla böcker jag köpt/fått/vunnit i helgen:

Det har varit en FANTASTISK helg! :D Helt fantastiskt roligt att ha träffat några av er bokbloggare och att ha fått vara med om det här. Längtar redan tills nästa år! :D

1 kommentar:

  1. Ja det har verkligen varit hur kul som helst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kommer inte kunna vänta tills nästa år D:

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺