söndag 27 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Har blivit taggad av Lisa att svara på den här enkäten, jättekul! :D

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Åh, allting. Om jag köper dem i en bokhandel älskar jag känslan av att betala och veta att boken är min och sedan få gå hem och titta lite mer på dem. Men allra mest älskar jag att beställa hem böcker, vänta på dem (okej, jag erkänner, det kan faktiskt vara rätt jobbigt ibland) och sedan få öppna paketet och äntligen få se de fina böckerna, läsa på baksidan, titta i dem... Jag älskar det mesta med nya böcker :)

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Hmm... Inte särskilt ofta, faktiskt. Förra året blev det 6 gånger (och då har jag inte räknat med presentkort eller andra böcker jag fått). Visserligen var en av dem bokmässan då jag köpte böcker för 700 kr men ändå... XD

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
Jag föredrar faktiskt online (om man inte räknar med bokmässan) - det är billigare och det finns inte mycket bättre än att öppna ett paket med nya böcker!

4. Har du någon favorit-bokaffär?
Har visserligen bara varit på SF-bokhandeln en gång, men åh så fin den är! Så mycket böcker och annat fint som passar mig perfekt. <3

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Har faktiskt aldrig gjort det ;)

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Handlar ju inte böcker särskilt ofta, så nej!


7. Bokköpstopp - är det något för dig? 
Samma som ovan. Tjänar ju inga egna pengar så har inte mycket att spendera på böcker. Tycker jag är hyfsat bra på att köpa lagom mycket ;)

8. Hur stor är din bokönskelisa?
För lång för att kunna skriva ner ens hur lång den är här.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
Svår fråga, typ allihop! Men "Hemligheternas rike" av Kristin Cashore, "City of Ashes" av Cassandra Clare och "Asunder" av Jodi Meadows. Fast det finns typ 200 till.

10. Vem taggar du vidare?

Mimmi, Alba, Viggo, Elisabeth och Iktoro :)


1 kommentar:

  1. Jag valde också Hemligheternas Rike!! :D jag dör, det är så långt kvar tills den kommer ut!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺