tisdag 1 januari 2013

Månadssammanfattning: December 2012

Ja, så detta är alltså den sista månadssammanfattningen om 2012:s läsande. Hoppas 2013 blir minst lika bra! :D

Lästa böcker:

• Incarnate - Jodi Meadows
• The Story of Matthew Buzzington - Andy Stanton
• Weird Things Customers Say in Bookshops - Jen Campbell
• Ankomsten - Shaun Tan
• Berättelser från yttre förorten - Shaun Tan
• Drömmarnas djup - Hisae Iwaoka
• Udda verklighet - Nene Ormes
• Anna Dressed in Blood - Kendare Blake
• Alena - Kim W. Andersson

Antal böcker: 9 st
Böcker på svenska: 5 st
Böcker på engelska: 4 st

Sämsta bok: Det får bli "Alena" för jag var inte så jätteförtjust i den även om det var en okej bok!
Bästa bok: "Incarnate", "Ankomsten" och "Berättelser från yttre förorten" var absolut bäst! "Anna Dressed in Blood" samt "Udda verklighet" var också bra fast inte riktigt i klass med dem ovan.

Kommentar: En bok mer än förra och förrförra månaden ;) Fast den här månaden har sex av böckerna varit antingen extra lätta, seriealbum eller bilderböcker... Men jag är jättenöjd för december var den månaden jag hade mest att göra i skolan och jag har läst väldigt bra böcker! :D

Vad som eventuellt händer denna månad: Jag har en lagt mina olästa böcker i en ordning jag vill läsa dem i, så ska nog fortsätta på den! :D Just nu läser jag "Förnuft och känsla" av Jane Austen och har kommit ungefär halvvägs i den.

1 kommentar:

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺