onsdag 11 april 2012

Nytt att läsa

Jag var på biblioteket idag och skulle bara låna några böcker eftersom jag har rätt många olästa, men det blev nio stycken i alla fall! :D 


• Ful av Scott Westerfeld - jag har velat läsa denna boken i många år, och nu äntligen ska jag få göra det! :D Den verkar otroligt bra måste jag säga!
• Darkside av Tom Becker - jag läste denna för jättelänge sedan och kände att det var dags för en omläsning!
• Som jag vill vara av Katarina von Bredow - alla andra böcker av henne har varit fantastiska, så det borde denna med vara... 


• De starkare av Inger Frimansson - jag har läst en annan bok av henne för jättelänge sedan som jag verkligen gillade, och jag gillar verkligen omslaget, speciellt de helt tomma sängarna och det som ser slitet ut runt hela! 
• Extra - en dag stod hon bara där av Per Nilsson - tja, har velat läsa denna sedan jag läste om den på Barnens Bibliotek  för rätt länge sedan.
• Afrodite och ödet av Ritta Jacobsson - Alla de andra Afrodite-böckerna jag läst är verkligen spännande så jag tänker ge denna en chans också! 


• Vildhäxa - eldprovet - av Lene Kaaberbøl - den verkade bra, helt enkelt... Jag har bara läst lite om den innan.
• Systrar i jeans - tredje sommaren - yes! Äntligen trean! De första två har jag redan läst, och de rekommenderar jag starkt.
• Bröllopsfixarens dotter - Följ dina drömmar - den avslutande delen av en serie som jag verkligen gillar!

Någon som har läst någon av de här böckerna, och isåfall, vad tyckte ni om dem? :)

Alla dessa böckerna har jag velat läsa ett tag, så det blev ett riktigt bra biblioteks-besök tycker jag :) Jag ska börja med någon av dem snart, jag har bara fyrtio sidor kvar i Bläckhjärta. Ska läsa ut den nu, ses!

4 kommentarer:

  1. Började läsa första delen av Bröllopsfixarens dotter för några år sen. Då tyckte jag inte den var bra, men funderar på att försöka igen... :)

    SvaraRadera
  2. Svar: En väldigt fin bok;)

    SvaraRadera
  3. Ful och dess uppföljare har jag läst och tyckt om väldigt mycket. Ska läsa om dem en vacker dag, men då på engelska, eftersom det på många ställen är udda översättningar som låtere skumt på svenska. (Snyggingstan till exempel.) Enligt mig är Ful-serien den bästa serie som har skrivits i kategorin ungdoms-sci-fi =) Scott Westerfeld har även två andra fristående böcker, Ute/Inne och Parasit. Ute/Inne är mest bara konstig, men på ett bra sätt, medan Parasit å andra sidan är en ren skräckhistoria. Jag rekommenderar i alla fall Westerfeld i allmänhet ^^

    SvaraRadera
  4. Ful ska du definitivt läsa! Läs också uppföljarna. Ful-serien är en av de bästa böckerna jag läst och hoppas verkligen du också kommer tycka det. Trots att böckerna är lite "tjockare" går de fort att läsa ut. :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺