fredag 27 april 2012

Elva frågor från Iktoro

Elva till frågor, den här gången från Iktoro (en av världens bästa bloggare). Jippie, älskar frågor! :D



1. Om det ringde på dörren och en galen yxmördare stod där utanför, vad skulle du göra då?
Antagligen skrika eller bli förlamad av skräck. Om jag kunde skulle jag springa eller ropa på någon, fast antagligen skulle jag vara för rädd för det... Nej, vet inte riktigt, det är svårt att svara på frågan när man inte varit med om det ;)


2. Din absoluta icke-favoritbok.
Hmm...  Det får nog bli någon bok som innehåller tankar och åsikter som jag inte alls håller med om.


3. Om du fick välja mellan att stoppa handen i brödrosten eller att vara kannibal i ett helt år, vad väljer du då?
Äta människor? Never. Stoppa handen i brödrosten förstås!

4. Om du var tvungen att vara ihop med antingen Lord Voldemort (Harry Potter),Lucien Ripper (Darkside) eller President Snow (Hungerspelen), vem tar du då? Obs, ingen av de är särkilt snygga eller snälla.
Omöjlig fråga..? Voldemort skulle säkert mörda mig, och Snow ger mig mardrömmar. Lucien Ripper har jag inte läst om, men efternamnet får mig att ana vem det är... Ingen av dem helst, hellre dör jag (allvarligt talat).


5. Tycker du att katter är söta?
Självklart! :D Älskar katter!

6. Har du någon barnslig hemlighet, och i så fall, vad?
Nepp, det har jag inte. Inte som jag kan komma ihåg i alla fall ;)

7. Vilken bokkaraktär skulle du vilja fanns på riktigt?
Voldemort! Nej jag bara skojade. Hermione Granger, kanske? Hon och jag skulle säkert bli superbra kompisar :D

8. Vad skulle du göra om det visade sig att din man/pojkvän/fru/flickvän/nånting var en ailen?
Fråga en massa, kolla om han vill mig något ont och om inte: fråga ut honom om hans liv och natur!

9. Om du fick veta att du bara hade en dag kvar att leva, vad skulle du göra då?
Tillbringa den med de jag tycker om. Se till att de får en dag att minnas. 

10. Finns det någonting som du älskar överallt annat, och skulle dö om du inte hade det?
De jag tycker om, min familj, min släkt och mina husdjur. Jag skulle i alla fall vilja dö om de försvann.

11. Din favorit-TVserie
Om jag ska vara ärlig tittar jag knappt på TV, och det är väldigt varierande vilken TV-serie som är min favorit ;) Har inget riktigt svar, tyvärr...


Jag utmanar inga nya, utan jag utmanade och skrev frågor till elva personer här.







1 kommentar:

  1. Kul att du tycker att min blogg är en av världens bästa ;P
    Svar på 4:an: Lucien Ripper är med i Blodsarv, vill dock inte säga mer eftersom det skulle spoila för mycket.

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺