måndag 2 april 2012

Betygsskala

Nu har jag börjat sätta betyg på de böcker jag läser, och då är det ju rätt bra att ha en betygsskala så att andra vet vad betygen innebär ;-) Eftersom jag tycker att noll till fem känns väldigt begränsat så får det bli en noll till tio-skala. Här kommer den:

0. Kan detta kallas bok?!? Usch, den här boken (eller vad det nu är) är definitivt inte läsvärd. Den är inte ens värd ett betyg. Läs den INTE!
1. Nej. Fy, detta var definitivt en urusel bok. Akta dig!
2. Blä. Inte den bästa boken jag läst direkt! Rekommenderar den inte!
3. Nja... Denna boken föll inte mig i smaken.
4. Hmm... Inte urusel men inte direkt bra heller. Sämre än sådär.
5. Sådär. Jag avskyr den inte, men jag gillar den inte heller. Sådär, helt enkelt.
6. Tja, det börjar likna något. Okej bok!
7. Åh, det här var ju inte så dåligt. Bra bok!
8. Åh, denna var ju jättebra! Läs den!
9. Den här boken var nästintill perfekt - jag rekommenderar den väldigt starkt!
10. Om en bok får detta betyget av mig så är det antagligen Hungerspelen eller Harry Potter. Alltså - SuperDuperMegaJätteBra! En av de absolut bästa böckerna jag läst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺