fredag 20 april 2012

Böcker A-Ö: A

a

Nu hade jag tänkt (som många andra) skriva upp alla mina böcker jag har i bokhyllan i bokstavsordning. Jag hade också tänkt berätta lite om vad jag tycker om dem och så :) Här kommer då mina böcker på A:



• Afrodite och hämnden - Ritta Jacobsson
• Akimbo och elefanterna - Alexander McCall Smith                                
• Akimbo och krokodilerna - Alexander McCall Smith
• Akimbo och lejonen - Alexander McCall Smith 
• Akimbo och ormarna - Alexander McCall Smith
• Alex Dogboy - Monica Zak
• Alkemisten - Angie Sage
• Allie Finkles regler för tjejer: flytten - Meg Cabot
• Alva rymmer - Pernilla Gesén
• Anne Franks dagbok - Anne Frank
• Apstjärnan - Frida Nilsson
• Arizonas bok - Eden Magurie 
• Artemis Fowl - Eoin Colfer (oläst)
• Artemis Fowl det kalla kriget - Eoin Colfer (oläst)
• Att tävla Image - Joanna Campbell (oläst)
• Att vara Elvis - Maria Gripe

Antal böcker: 16 st
Olästa: 3 st
Boken jag tycker minst om: "Alva rymmer" tror jag. Det är en bok jag läste i sex-nioårsåldern, och jag tyckte inte om den alls så. Den var inte min smak av bok, helt enkelt. Men jag gillar inte "Att vara Elvis" heller. Elvis-böckerna är så otroligt deprimerande!
Boken jag tycker mest om: "Anne Franks dagbok" är ju otroligt bra och sorglig (det var länge sedan jag läste den nu så måste snart läsa om den...). Men jag gillar "Afrodite och hämnden" och "Alkemisten också!

B kommer när jag har tid och lust :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺