måndag 14 maj 2012

Jag glömde visst att jag har olästa böcker.

Historien om min dag: Egentligen var det meningen att jag skulle vara på biblioteket efter tre konserter jag medverkat på idag innan mamma skulle hämta mig, men så var jag med en kompis istället och vi gick på stan och lite annat. Men när jag skulle möta mamma på biblioteket efteråt hade hon inte kommit än, så jag hann vara på biblioteket i fem minuter medan jag väntade. Vad hann jag plocka med mig då?


Mycket mer än så av Sara Dessen - eftersom många gillar hennes böcker och jag inte har läst något av henne än.
Den andre Will Grayson av John Green och David Levithan - eftersom att jag älskar David Levithans böcker och jag är nyfiken på John Green's.
Vad mina vänner inte vet av Sonya Sones - eftersom jag bara har hört positiva saker om den och är nyfiken på sättet den är skriven på.


Oksa Pollock det sista hoppet av Anne Plichota och Cendrine Wolf - eftersom jag har hört mycket om den, både positivt och negativt, och vill skaffa mig en egen uppfattning.
Törst av Richelle Mead - eftersom jag inte har läst Vampire Academy än (...).
Sex veckor av Kate Cann - eftersom min en av mina kompisar sa att den var bra och vi brukar gilla samma böcker.


A year without Autumn av Liz Kessler - eftersom jag måste läsa mer på engelska, framsidan och ryggen är väldigt snygg och jag älskar titeln - Autumn är ett namn i boken, så det blir på svenska "Ett år utan Autumn", men det hade ju lika gärna kunnat vara "Ett år utan höst" - så bra så jag önskar jag hade hittat på det.

Ja... Så blev det med att inte låna fler böcker på ett tag ja... Det löftet som jag lovade mig själv i onsdags höll jag i  fem dagar. Duktiga jag... -.-

9 kommentarer:

  1. Så blev det för mig igår! Men jag lyckades stoppa mig själv efter tre böcker ;)

    SvaraRadera
  2. Själv så har jag över 50 olästa i bokhyllan. Och så ska jag snart beställa nya böcker?
    Välkommen till klubben ''Vi som alltid tar nya böcker istället för olästa i bokhyllan...''*.*

    SvaraRadera
  3. "vad mina vänner inte vet" har jag läst och den är väldigt bra (inte min favoritbok precis, men den är ändå bra) och fortsättningen heter "vad min flickvän inte vet" :P

    SvaraRadera
  4. Vampire Academy är... (du vet redan vad jag kommer säga) SKITBRA!
    Och Mycket mer än så är också väldigt bra :D

    SvaraRadera
  5. "Mycket mer än så" är hur bra som helst! Fick den i födelsedagspresent förra året...

    SvaraRadera
  6. SV: Jaa! Shiver är superluperkupertuperDUPERBRA! :D

    SvaraRadera
  7. Jag har läst Sarah Dessens bok Mitt perfekta liv och den var verkligen jättebra! Jag har dessutom hört att Mycket mer än så ska vara ännu bättre. ;)

    SvaraRadera
  8. Svar: Ja det är den verkligen!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    SvaraRadera
  9. tjosan!! jag har inte läst någon av dom där böckerna! men det kanske jag gör o hoppas;P din coola kusin(för jag är kusin med dig) Joooonathan:D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺