måndag 30 juni 2014

Böcker från England

(Nu är jag tillbaka från England - några böcker rikare! Jag kommer lägga ut lite bilder från bland annat The Making of Harry Potter i kommande inlägg.)


I Oxford hittade vi den bästa bokhandeln jag någonsin varit i - Blackwells Bookshop. Fem våningar av alla böcker man kan tänka sig och då bland annat det kanske bästa ungdomsbokutbudet jag någonsin sett. Där fanns i princip alla böcker jag ville ha och det var nästan billigare att köpa dem där än att beställa dem från till exempel adlibris. Trots att det fanns så många jag ville ha nöjde jag mig med tre böcker:


Attachments - Rainbow Rowell
Efter att precis läst klart "Fangirl" och aldrig velat att den skulle ta slut kunde jag inte låta bli att köpa den enda Rainbow Rowell-boken jag inte läst än!

The Extraordinary Adventures of Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle
Jag har velat läsa något om Sherlock Holmes sedan jag såg och älskade TV-serien, och nu när det för tillfället ser ut som nästa säsong kommer julen 2015 passar det väldigt bra. Jag har börjat på den och gillar den än så länge :)

Love Letters to the Dead - Ava Dellaira
Jag hade inte hört så värst mycket om den här boken innan men omslaget var så otroligt fint och handlingen lät intressant så jag köpte den. Jag har redan läst ut den och gillade den - recension kommer snart!

1 kommentar:

  1. Åh, verkar ju som att du har haft det underbart i England!
    Har inte läst några av böckerna, men hoppas du gillar dem iaf :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺