måndag 17 juni 2013

Sommarläsningstaggen

Har blivit taggad av bästa Alba att göra den här roliga taggen. :)

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Hmm... "Blunda och hoppa" av Sarah Dessen såklart, inte bara för att hon är en av de bästa på att skriva sommarböcker utan också för att den är månadens bokcirkelbok! "Kretsen" av Maggie Stiefvater har jag varit sugen på länge nu, måste hinna läsa den. "Twenty Boys Summer" verkar somrig och ska tydligen vara något för alla Dessen-fans, så den vill jag definitivt läsa! Sedan måste jag hinna läsa "City of Ashes" av Cassandra Clare och "The Golden Lily" av Richelle Mead blev jag så himla sugen på nu när jag läser om Vampire Academy.

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
"Genom dina ögon" av Stephenie Meyer och "Cinder" av Marissa Meyer. Vet inte riktigt varför, men är helt enkelt inte så sugen på att läsa dem. Ska försöka ta tag i någon av dem i sommar!

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Allra bästa är nog på en riktigt fin strand någonstans. Men eftersom jag inte bor vid en strand så går hängmattan eller en solstol nästan lika bra!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Möjligtvis i hängmattan, men antagligen allra mest i en röd "solstol" som vi har. Helst i lite halvskugga.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Kanske någon av Sarah Dessens böcker? Ska läsa tre böcker av henne jag inte läst innan! :)

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
"Himlen börjar här". Världens bästa sommarbok.

7. Strand eller hängmatta?
Åh, svårt! Men strand vinner nog ändå. Det är inte mycket som slår ljudet av vågor och doften av saltvatten. Men hängmattan går också bra!

8. Deckare eller roman?
Roman, för det kan vara olika genrer på romaner. Dessutom är jag ingen jättestor deckar-fantast.

9. Favoritgenre?
Fantasy! Jag menar, Harry Potter och Sagan om Ringen-serierna är ju det bästa som någonsin skrivits. 

10. Tagga 3 andra!

Tja, alla verkar redan ha gjort den, men om man inte gjort det: känn dig taggad! :D



3 kommentarer:

  1. Var inte heller så sugen på att läsa Cinder, men den var mycket bättre än förväntat! Läste den i stort sett på en dag för att jag tyckte att den var så bra ;)

    SvaraRadera
  2. Svar angående Bläckhjärta: Aha okej. Tack för infon! :D

    SvaraRadera
  3. Ojdå.. jag råkade visst glömma att skriva att alla borde läsa "Himlen börjar här" på sommaren, men nu gjorde ju du det, så det gör kanske inget! :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺