söndag 4 november 2012

Hur många böcker har jag läst i år? och lite annat

Ja, läsningen har gått riktigt dåligt de två sista månaderna men jag tycker ändå att 152 böcker på ett år är rätt så mycket :) Beundrar alla som har hunnit med fler men jag är glad att jag har hunnit så många som jag gjort! Och året är ju inte slut än. Men som sagt - 152 av 100 böcker är bra, trodde inte det var riktigt så många, hehe.

De engelska böckerna däremot - 14 av 20 böcker bara... Jag har ändrat om lite i min hög med olästa böcker så nu ligger de engelska först, förutom Jane Eyre som jag ska läsa nu! (Ska se filmen snart nämligen, och vill så klart läsa boken först... ;)) Den verkar väldigt bra och i princip alla verkar gilla den så ser fram emot att läsa den! :D Den är rätt tjock, 500 sidor och lite till, men ska försöka läsa den rätt snabbt så jag kan börja på mina engelska sedan. :)

Världens sötaste hund när han var valp :)



2 kommentarer:

  1. Jane Eyre är så himla bra, både filmen och boken, hoppas du gillar den.
    Vilken av filmerna är det du ska se?

    SvaraRadera
  2. Jane Eyre är superbra!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺