söndag 18 november 2012

Filmrecension: Jane Eyre

I fredags såg jag äntligen filmen till en av mina absoluta favoritböcker. Jag hade rätt höga förväntningar då man kände att boken verkligen kunde bli en bra film när man läste. Och jag blev inte besviken - filmen hade med lagom mycket för att man skulle förstå även om man inte läst boken (även om den är bäst när man har gjort det) och de hade tagit med de allra bästa delarna. Även om jag saknade vissa dialoger och andra underbara delar från boken tycker jag som sagt att det allra bästa var med :) Det mesta såg faktiskt ut som jag tänkt mig det i boken också, och det är alltid ett plus när man ser en film baserad på en bok man läst.

Så, jag rekommenderar verkligen den här filmen, den är jättebra! Jag tror också att man gillar den mest när man läst boken, så ett tips är att läsa först men se verkligen filmen sedan, för den är jättebra. För att få veta vad den handlar om, läs min recension på boken här :)


2 kommentarer:

  1. Såg också den i fredags (lol). Riktigt bra! Meeeen har inte läst boken (pinsamt att erkänna...). Tänker absolut göra det!

    Jättefin design på bloggen föresten, det ser så mysigt ut :3 Kan flytta in på din blogg! :D

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺