torsdag 26 januari 2012

Glöm mig inte

Författare: Anne Cassidy
Antal sidor: 256 st
Genre: Thriller

En liten flicka kidnappas ur sin säng mitt i natten. Dagen efter kidnappningen knackar polisen på hos sjuttonåriga Stella och hennes mamma som bor på samma  gata som den bortrövade flickan och hennes familj. Stella får en chock när polisen säger att hennes mamma är huvudmisstänkt. Varför är hon det? Hennes mamma var ju i och för sig inte hemma den natten, men hon var ju hos sin pojkvän, eller..?
    En händelse som ägde rum för över tjugo år sedan kommer återigen upp till ytan...

"Glöm mig inte" är en väldigt spännande bok! Jag gillar att man får läsa både vad som händer just "nu" i berättelsen och vad som hände för många år sedan. Det gör boken extra spännande. Och framsidan ger mig rysningar. Särskilt när man vet vad för betydelse den har.
    Jag rekommenderar verkligen "Glöm mig inte"! Den är, som det står på baksidan, en "spännande och otäck bladvändarthriller som sätter fingret på pulsen på dagens tonåringar". Läs den!

2 kommentarer:

  1. Visst är den superbra? En av mina favoritböcker ;D

    SvaraRadera
  2. Ska se till att läsa den någon gång :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺