söndag 22 januari 2012

Cirkeln

Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Antal sidor: 517 st (författarens tack ej inräknat)
Genre: Fantasy, vänskap, kärlek

Engelsfors. Vackert namn, risig stad.
    En natt färgas månen mystiskt röd. Då förlorar sex helt olika tonårstjejer kontrollen över sina ben och träffas, ofrivilligt, i den nedlagda folkparken. Minoo, Rebecka, Vanessa, Anna-Karin, Ida och Linnéa har ingen aning om vad de gör där. Men när de går hem igen vet de att de inte kan överleva utan varandra. De bildar tillsammans "Cirkeln".
 
Jag tyckte "Cirkeln" var jättebra! Man fastnade i boken direkt, det var jättesvårt att sluta läsa i den. Jag läste 517 sidor på två dagar...
    Även om man inte gillar fantasy kan man ge den här boken en chans. Visst, det är mycket fantasy, men också kärlek och vänskap.
    När jag läste boken kändes det som att allt jag läste var sant. Det var realistiska plats och person-beskrivningar. Alla sex tjejerna och även de andra karaktärerna hade en egen personlighet och man fick läsa berättelsen ur några av tjejernas perspektiv, inte bara en.
    "Cirkeln" är första delen i en triologi, och jag längtar verkligen tills nästa del kommer!

3 kommentarer:

  1. Jag längtar också supermycket tills Eld, del 2 kommer ut :)

    SvaraRadera
  2. Har tänkt att läsa den för ett tag sen men det har inte blivit av

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺