lördag 28 januari 2012

Bröllopsfixarens dotter - Amors pilar

Författare: Coleen Murtagh Paratore
Antal sidor: 267 st
Genre: Kärlek

(Detta är del två i en serie, bara så ni vet! Det är väldigt svårt att inte avslöja något från ettan, men jag ska göra mitt bästa!)


Äntligen har Willafred (som föredrar att kallas Willa) fått en pappa, precis som hon ville! Och - hon har fått en morfar också!
    Men livet är inte bara en dans på rosor för Willa. Joseph, den sötaste killen, är han intresserad av henne eller någon annan? Dessutom ska biblioteket som finns där Willa bor läggas ner. Det finns inte tillräckligt med pengar. Det får bara inte hända! Men det sägs att det redan är för sent.
    Willa får en idé: om hon ordnar en skoldans kan hon samla in pengar till biblioteket och samtidigt få reda på vem Joseph egentligen gillar...
 
Jag tycker att denna boken är jättebra! Men man måste läsa del ett innan man läser denna, annars blir det svårt att förstå handlingen. Det finns en trea också, den heter "Följ dina drömmar". Måste läsa den snart...
    Serien "Bröllopsfixarens dotter" är lättläst, spännande och man fastnar i den direkt.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst den första, kanske ska låsa den här också?? :-) Och svar: Det var hur kul som helst på discot, bästa kvällen i mitt liv!!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺