tisdag 10 juli 2012

Lite allmänt om hur läsningen går

Igår läste jag om "Frost" (recension hittar man här), för jag ska läsa fortsättningarna "Feber" och "För alltid" nu och började på "Feber" igår men insåg att jag knappt kom ihåg någonting. Så eftersom "Frost" är väldigt snabbläst (jag läste den på några timmar) så läste jag den igår, och jag tycker den var bättre den här gången! Och jag måste säga att jag verkligen gillar Sam och Grace som karaktärer, och även de andra karaktärerna i serien.
    Men nu är mina förväntningar på fortsättningarna skyhöga... Jag vill verkligen att de ska vara lika bra som den första! Så jag hoppas verkligen att de når upp till mina förväntningar, eller helst överträffar dem.

Okej, jag erkänner... Jag längtade lite efter vampyrer, varulvar och parasoll (och självklart te) när jag läste "Frost". Och jag längtar fortfarande halvt ihjäl mig efter fortsättningarna på "Själlös"!




Sedan är det ju det här med Sagan om ringen-läsningen, då. Jag är med i en grej på bookshelf.blogg.se där man ska läsa ett visst antal kapitel i veckan (det här är andra veckan). Och jag har läst så mycket som jag ska den här veckan. Och jag älskar den otroligt mycket. Och jag är inte säker på om jag klarar att vänta ända tills på söndag innan jag fortsätter läsa. Egentligen är jag väldigt säker på att jag inte klarar det, för jag älskar-älskar-älskar verkligen den serien! Till och med mer än jag gjorde när jag var åtta-nio år, då jag läste den första gången. Och jag längtar verkligen efter Bilbo som kommer på film i vinter! :D


4 kommentarer:

  1. Jag håller ju på med Frost på engelska (Shiver) och måste säga att den är lika bra som den svenska översättningen (om inte bättre...)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du gillar Sagan om Ringen så, det bådar gott för mig :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Åh jag längtar jättemycket efter att få läsa den!

    SvaraRadera
  4. Svar: Oj då var det verkligen snabbt :D

    Tack!!! :D :D :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺