onsdag 1 januari 2014

Månadssammanfattning: december 2013

Lästa böcker:

• Vi måste sluta ses på det här sättet - Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo
• Fågelbarn - Christina Ljungqvist
• Wuthering Heights - Emily Brontë
• När jag lät dig gå - Gayle Forman
• Ge mig arsenik - Klara Krantz
• Tomtarnas hemligheter - Rien Poortvliet (omläsning)
• Det röda trädet - Shaun Tan (omläsning)
• 62 dagar - Cilla Naumann
• Berättelser från yttre förorten - Shaun Tan (omläsning)
• Borttappad - Shaun Tan (omläsning)
• U2 - the Illustrated Biography - Martin Andersen
• Ankomsten - Shaun Tan (omläsning)
• Allegiant - Veronica Roth

Antal böcker: 13 st
Böcker på svenska: 10 st
Böcker på engelska: 3 st

Bästa bok: "Wuthering Heights" var otroligt bra och "Allegiant" var nog ännu bättre, men jag kommer aldrig förlåta Veronica Roth för det slutet.

Sämsta bok: "62 dagar", helt klart. Riktigt dålig om jag ska vara ärlig.

Kommentar: Riktigt bra trots att många böcker var väldigt korta, har läst om många bra böcker och läst många bra nya! December var en jobbig månad i skolan så är ganska nöjd.

Vad som eventuellt händer i januari: Ska fortsätta läsa mina olästa böcker, helt enkelt. Skriver det nästan varje månad men det är ju sant ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺