lördag 31 december 2011

Ett år har gått, och nu kommer ett nytt

Hoppas att alla har haft ett underbart 2011!


Har jag varit med om några speciella bokrelaterade saker detta året?


• Jag hittade till sidan Barnens Bibliotek och blev medlem där. Rolig sida där man kan prata med andra som älskar att skriva och läsa, rösta i Bokjuryn, läsa vad andra har skrivit eller hitta på något annat roligt.
• Sista Harry Potter-filmen gick på bio. Såg den på premiärdagen, och när den var slut kändes det bara tomt. Vad ska jag nu längta till? Sedan jag började läsa Harry potter har jag älskat det, och nu finns det ingen film att längta till längre... Både roligt och tråkigt. (Bokrelaterat, även om det är en film så är ju filmerna baserade på böcker.)
• Varit med i sommarboken på biblioteket, som jag varit varje år jag vet inte hur länge... Man ska läsa tio böcker och skriva ner författare och bokens titel på en speciell lapp. Sedan lämnar man in den och får en bok. man får välja en av några titlar. Jag valde boken "Doften av vanilj" av Liina Talvik. Mycket bra bok!
• Startat denna bloggen! Det är ju absolut bokrelaterat!
• Haft bokfynd. Det har jag haft många gånger, men mitt rekord var innan att läsa fyra böcker men nu blev det sex... Blev hyfsat nöjd med bokfyndet, faktiskt. Även om jag inte gjorde så mycket så la jag ner tid på arbetet och koncentrerade mig på att berätta om böckerna, inte på att visa upp mina saker. Enligt mig så är det intressantare.
• Läst böcker är väl bokrelaterat kan man väl säga... Har läst många böcker. Hade tänkt göra en lista på de tio bästa böckerna jag läst, men jag lånar många böcker på biblioteket och glömmer bort författarens namn... Dessutom har jag inte så bra koll på när jag läste böckerna, om det var förra året eller detta... :S Ska skärpa mig, se nyårslöftena nedan! Jag vill tacka alla författare som har gjort detta året till ett år med en massa fantastiska upplevelser!


Har jag varit med om några musikrelaterade saker detta året?


• Jag har varit på konsert med Håkan Hellström. En av de häftigaste upplevelserna i mitt liv. Det var knappt något folk, och jag stod längst fram. Håkan sa att han tyckte att det var kul att det var så många barn på konserten, och det var ju något häftigt kan man ju säga. Han vinkade till mig och mina syskon, och gav mig en slängkyss precis innan han gick av scenen. Det var ju bara liiite kul...
• Coldplay gav ut sin nya skiva, Mylo Xyloto. Väldigt bra skiva enligt mig! Nu längtar jag tills U2 ska släppa sin, men de sa att den skulle komma redan 2009 och nu är det ju snart 2012... Så det kan nog dröja ett tag till. Kul att ha något att vänta på även om man har väntat i tre år...
• Jag har spelat flöjt på några olika konserter. Väldigt roligt!
• jag har lyssnat på massvis med bra musik. Sådan som jag gillat länge, och sådant som jag upptäckt. Tack ni som gör så otroligt bra musik så att man blir glad av den! (Och kanske lite galen också...)


Har jag några nyårslöften som har med böcker, skrivande och musik att göra?


• Jag ska skriva upp alla böcker jag läser. Om jag kommer ihåg det. Listan kan bli rätt lång, men det är alltid intressant att veta så kan man skriva listor med dåliga eller bra böcker sedan.
• Jag ska blogga mycket och jag ska försöka att skriva så intressant så möjligt.
• Jag ska lyssna på bra musik, inte sådant skräp som man oftast hör i affärer, sådant som jag får utslag av. Usch!
• Så ofta jag kan ska jag börja dagen med en bra låt. Till exempel "Beautiful Day" med U2. Då blir, om man har tur, dagen bättre sedan. Då kan man tänka på den låten om man hör någon dålig låt någonstans.
• Jag ska läsa, skriva och lyssna på musik så ofta jag kan, eftersom att de är tre av de bästa sakerna som finns.
• Jag ska skriva något som verkligen blir bra. Något jag blir stolt över. Det kan vara långt eller kort, historia eller dikt. Det spelar ingen roll, jag ska bli nöjd och tycka att det jag skrivit blivit bra.
• Jag ska börja det nya året med "New Years Day" med U2, då kan man vara säker på att det nya året blir bra! (Nästan i alla fall.)


Nu blev detta ett bildlöst inlägg, så jag sätter lite färg på texten istället. Enligt mig är blått nyårets färg. 


Jag önskar alla ett Gott nytt år med massvis med läs, skriv och musik-upplevelser!


Kram MittimEllan-Ella

2 kommentarer:

  1. Håller med om att blått är nyårets färg. När jag tänker på nyår, så tänker jag oftast på blått :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺