måndag 26 december 2011

Jullovsläsning

Just nu är det de här böckerna jag ska läsa på jullovet:

Eldens gåta och Eldens vrede av Henning Mankell - De här böckerna har jag skrivit om innan, fick de för ett tag sedan men har inte hunnit läsa dem än.
Över näktergalens golv av Lian Hearn - Har hela serien men har inte läst dem ännu. Det finns fyra böcker i den serien. De har fått väldigt bra kritik så det ska bli kul att få läsa dem.
Pojkarna av Jessica Schiefauer - Det här var den ända boken jag fick i julklapp, fast jag fick femhundra kr att beställa hem böcker från Adlibris från också :D Jag har bara några få sidor kvar i Pojkarna nu, så recensionen kommer snart. (Herre gud, vilken bok!)
Lyckans jul av Cynthia Voigf - Den här boken köpte jag för en vecka sedan för under femtiolappen. Den verkar spännande, har bara läst typ tjugo sidor i den än så länge. Sedan kom julafton och då började jag läsa Pojkarna istället, så denna står väl först i kön efter den.
Ismarkens korna av Stuart Hill - Den här boken tyckte jag var lite konstig när jag köpte den för länge sedan, men när jag läste om den nu tyckte jag att den verkade bra... Ska ge den en andra chans!

Som sagt ska jag beställa hem lite böcker med, så det blir väl några fler. Ska läsa ut Pojkarna nu, hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺