torsdag 13 december 2012

13:e december 2012

Glad Lucia allihop! Hoppas alla har haft en bra dag, det har i alla fall jag! Jag har inte gått något luciatåg men däremot tittat på två stycken. Skoldagarna börjar bli lite lugnare och jag har bara ett enda prov kvar innan det är lov. :)


Flickan med glasfötter - Ali Shaw

Handling: I den kalla och snötäckta skärgård som kallas St. Hauda's land händer egendomliga saker. Bevingade varelser fladdrar över de frusna myrmarkerna och i skogen gömmer sig albinovita djur. I havens djup lyser maneter. Och Isa MacLaird håller sakta men säkert på att förvandlas till glas...
 
Omdöme: En otroligt vacker bok, både om man pratar om framsida, karaktärer, handling eller språk. Jag har aldrig läst något liknande, handlingen är verkligen originell. Den är också väldigt sorglig och den berör verkligen!

Vad jag vill tacka den här boken för: (Liten spoilervarning) Den fick mig att börja gilla sorgliga slut lite grann och inte bara irritera mig på dem.

.Ebba la inte ut någon fråga idag så det här var allt för den här gången. :)

1 kommentar:

  1. Låter underbar! Länkar inlägget på vår blogg om det är okej. :)
    Kram,

    Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺