tisdag 11 december 2012

11:e december 2012



Som min egen skugga - Catherine MacPhail

Handling: Först tror Fay att det är en slump att kompisar och lärare säger att de sett henne på platser där hon absolut inte har varit. De kan ju ha sett någon som liknar henne eller helt enkelt inbillat sig. Men så börja obehagliga saker hända. Hon hör fotsteg bakom sig och i ögonvrån ser hon någon med lika blont hår som hon. Men hon kanske bara inbillar sig.
    Har hon drabbats av minnesförlust? Eller han hon kanske en dubbelgångare..?

Omdöme: När jag läste den här boken gillade jag den väldigt mycket. Om jag skulle läsa om den nu tror jag att jag skulle se bristerna den har, till exempel så är den  något kort, slutet är lite konstigt och beskrivningarna lite för få. Men jag tycker fortfarande väldigt mycket om den här boken, för den är spännande, lite kuslig och trots det negativa jag sa väldigt bra!

Vad jag vill tacka den här boken för: Att den fick mig att bli sugen på att läsa läskigare böcker, något jag inte gjort så mycket men fortfarande är sugen på, och den här boken var en av dem som fick mig att bli mer intresserad av skräckböcker!

.Ebbas julkalenderutmaning:
En bok du vill läsa, men inte har
Några böcker jag vill ha men inte skrev ner här är:
Foretold - en novellsamling där RICHELLE MEAD HAR SKRIVIT EN NOVELL OM ROSE OCH DIMITRI. Det är bara därför jag måste ha den boken. Annars verkar den inte så intressant. Men när jag förstod att Rose och Dimitri skulle vara med... Ge mig!
• Lola and the Boy Next Door - älskar ju Anna and the French Kiss så måste ha den boken!
• Born Wicked - en bok jag varit nyfiken på ett tag som verkar väldigt bra!

Jag kan fortsätta hur länge som helst, men slutar där. Jag har ändå så många olästa böcker hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺