torsdag 1 november 2012

Vilka böcker är egentligen bäst?

Jag tycker det är otroligt svårt att sätta böcker i ordning, vilken som är bäst till exempel, men nu har jag faktiskt (!) lyckats välja ut en bok till de genrerna jag läser mest böcker i.

Den bästa...

Den bästa fantasyboken som någonsin skrivits:


Motivering: Det stod mellan den här och "Harry Potter och fången från Azkaban", men den här boken är ju den sista och själva slutet så det fick bli den här! Vad är det som gör den så bra, då? Det är ju Harry Potter. Den har allt - kärlek, vänskap, sorg, humor och allt annat man kan komma på och allting är perfekt i den. Den är bäst helt enkelt.

Den bästa kärleksboken som någonsin skrivits:


Motivering: Den här boken är så fantastisk så det knappt finns! Språket, karaktärerna, handlingen... Jag älskar verkligen sättet som Jandy Nelson blandar kärlek, sorg och humor på, och hur den tunga handlingen aldrig blir för tung. Och så älskar jag dikterna också :)

Den bästa livsöde-boken som någonsin skrivits:


Motivering: Så sorglig, verklighetstrogen, fin och vacker att det inte finns ord för det. 

Den läskigaste bok som någonsin skrivits:


Motivering: Läskig helt enkelt... Jag brukar inte bli rädd av böcker men det blir jag varje gång jag läser den här!

Den bästa vänskapsboken som någonsin skrivits:


Motivering: Somrig, fin och jättebra bok som jag rekommenderar till alla! :D

Bästa science fiction-bok:


Motivering: Jag tog just den här boken i serien för att Finnick är med mycket i den, haha. :) Annars gillar jag alla i serien!

Ja, detta var några genrer i alla fall. Rekommenderar alla böcker starkt! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺