torsdag 6 september 2012

En bokig dag

Ja, idag har jag verkligen haft en bokig dag. Jag var på studiebesök på vår dagstidning och efter det var vi på stadsbiblioteket där vi skulle låna (bara) två eller tre böcker. Jag lånade elva. För allvarligt, när man ser alla fina böcker är det ju omöjligt att inte ta med sig dem hem? Dessutom är det nu bevisat att jag är den som kan mest om ungdomslitteratur i min klass, haha. Det var mig de frågade när de inte visste vilken bok de skulle låna, mig de rekommenderade böcker till, mig de inte trodde på när jag sa hur många böcker jag läst i år hehe... Och de blev förvånade när de såg hur många av bibliotekets böcker jag redan läst ;) 

 Detta är några av böckerna jag lånade. "Oönskad", "Hitta Violet Park", "Sjutton år och skitsnygg" samt "Fyra dagar fyra nätter" har jag längtat efter att läsa hur länge som helst och "Utan djur så DÖR jag!" rekommenderade en kompis och då kan man ju inte säga nej ;)

VAMPIRE ACADEMY! Tvåan till sexan :D Tvåan har aldrig varit inne förut och nu när jag såg alla de här kunde jag inte låta bli. Ettan var ju så bra!

Vi skulle låna en engelsk bok också, och det här var faktiskt den enda engelska som jag var sugen på att läsa, så den här kommer jag att läsa i skolan (även en av böckerna på svenska ska läsas i skolan). Jag har verkligen gillat alla andra böcker jag läst av Sarah Dessen så längtar verkligen efter att läsa den här! Omslaget är otroligt snyggt också. :)



Dessutom fick jag ett recensionsex idag! :D "Som om jag frågat" av Johanna Lindbäck. Har älskat alla andra böcker jag fått av henne så förhoppningsvis är den här lika bra! Dessutom fick jag med en jättesnygg tygpåse. Tack Rabén & Sjögren!


3 kommentarer:

  1. Vem kan motså biblioteket? var där med en kompis idag och kom hem med fyra böcker och har då redan en hel hög olästa böcker ;)

    SvaraRadera
  2. Hitta violet park verkar jättebra!

    SvaraRadera
  3. Åh Hitta Violet Park och Fyra Dar Fyra Nätter och Vampire Academy är såå bra!
    Sv: :O men alla tycker ju olika :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺