lördag 14 september 2013

Utmaning - 5 frågor

Jag har blivit utmanad av Klara att svara på fem frågor om mig själv och bloggande, jättekul :)

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Jag var helt enkelt sugen på att skaffa en blogg, och hade läst Matildas blogg rätt länge och eftersom jag älskar böcker bestämde jag mig för att jag också ville starta en blogg som skulle handla först och främst om böcker.

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag skriver ju mest om böcker - recensioner, enkäter, nya böcker, böcker som blir film, allmänna tankar om böcker med mera. Eftersom böcker är ett av mina absolut största intressen är det helt enkelt roligast att skriva om det. Skriver ju även lite om musik och lägger upp bilder då och då och det är också två saker jag älskar, så jag skriver om saker jag gillar helt enkelt!

Vad vet de flesta inte om dig?
Tror inte alla vet riktigt hur mycket jag älskar musik. Jag lyssnar på musik i princip hela tiden (till exempel just nu) och om jag glömmer hörlurarna hemma när jag åker till skolan har jag verkligen svårt att överleva. Hur kan man åka buss utan musik, liksom? Dessutom spelar jag flöjt och även lite gitarr och piano. 

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Bokstil, eller? I så fall spänning, känslor och fantasy. Att en bok är spännande (alltså svår att sluta läsa i, det måste inte hända saker hela tiden) är det allra viktigaste, och sedan får den gärna vara sorglig så den är svår att glömma och jag läser allra helst fantasy även om jag läser annat också.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Lyssna på och spela musik, läsa, skriva, umgås med familjen och vänner, vara ute, läsa om och se bilder på böcker och bokrelaterade saker på tumblr eller instagram, fota, tänka och göra i princip vad som helst som är spännande och äventyrligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺