måndag 8 juli 2013

Omläsning av "Will Grayson, Will Grayson"

Då jag verkligen gillade "Den andre Will Grayson" av John Green och David Levithan bestämde jag mig för att läsa om den - på engelska den här gången. Vissa böcker kan vara väldigt bra när de är översatta med, men det är något med John Greens böcker som gör att de blir så himla mycket bättre på originalspråket - de är finare och mycket, mycket roligare. Så kanske var det därför jag tyckte så otroligt mycket mer om den här boken nu än förra gången jag läste den?

Karaktärerna är så underbara att man inte kan beskriva dem och jag älskar att författarna skriver så annorlunda så de får så olika personligheter. Både Will Grayson och Will Grayson har fantastiska berättarröster och jag älskar att läsa ur bådas perspektiv!

Storyn är ju helt underbar - två killar med samma namn träffas under en misslyckad kväll och det förändrar deras liv för alltid. Jag har aldrig läst något liknande (förutom när jag läste samma bok för första gången, då)!

Slutet är något av det bästa som någonsin skrivits. Det är så genialiskt och så himla fint! Har läst det flera gånger och kommer läsa det många gånger till.

Så, som en liten sammanfattning... Den här boken är väldigt rolig, charmig, annorlunda och alldeles underbar. John Green och David Levithan är några av mina favoritförfattare och de skriver otroligt bra ihop!

För att läsa min "riktiga" recension av boken, klicka här.


1 kommentar:

  1. Har varit sugen på att läsa den här jättelänge nu, men det har fortfarande inte blivit av ;)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺