tisdag 2 april 2013

Top Ten Tuesday [8]

Tisdag och dags för  Top Ten Tuesday igen! Den här veckan är ämnet Top Ten Characters I Would Crush On If I Were Also A Fictional Character. Men alltså... Så ni menar att man måste vara en fiktiv karaktär för att få ha en crush på en fiktiv karaktär? Det står ju "would have"... :O Tja, eftersom jag inte hade någon aning om det får jag helt enkelt lista fiktiva karaktärer jag har en crush på, haha. :)

10. Jace Wayland från The Mortal Instruments. Jag har i och för sig bara läst en bok i den serien, men det är omöjligt att inte falla för hans sarkasm och charm! Skulle jag befinna mig i samma bok som honom skulle jag vilja vara i närheten av honom hela tiden bara för att han är så rolig, haha.

9. Four/Tobias från Divergent bara för att jag inte kan låta bli att tycka om killar som verkar hårda men visar sig vara hur gulliga som helst lite för mycket.

8. Peeta Mellark från The Hunger Games för att han är är så snäll och omtänksam - liksom vem kan inte låta bli att tycka om honom?

7. Augustus Waters från "The Fault in Our Stars" för att han är så underbar. Han säger så himla många smarta saker hela tiden och hans öde är så sorgligt så det är omöjligt att inte vilja krama om honom.

6. St. Clair från "Anna and the French Kiss" för att... Tja, finns det något negativt med honom? Han är gullig, snäll, rolig och en sådan där "perfekt" kille som ändå har drag som gör honom verklig och underbar. 

5. Joe Fontaine från "The Skye is Everywhere"/"Himlen börjar här" för att han är unfreakingbelivable.  Älskar musikkillar, haha! Jag skulle också var en av de där tjejerna som var nyfiken på honom om han kom till min skola. (Okej då, inte så lite nyfiken.)

4. Ron Weasley från Harry Potter-serien. Han är ju så fantastisk. Hans humor, otroliga kommentarer och snällhet gör att ingen vettig tjej inte skulle ha en crush på honom om man gick på Hogwarts.

3. Dimitri Belikov från Vampire Academy-serien! De flesta föredrar Adrian men Dimitri är liksom lång, mystisk, har halvlångt hår, är omtänksam och typ hur cool som helst...

2. Po från De utvalda-serien för att han är så smart och rolig, för att det är synd om honom, för att han har typ världens coolaste ögon och för att han helt enkelt är bäst.

1. Finnick Odair från The Hunger Games förstås! Vem annars? Om någon missat alla de fantastiska orsakerna till att jag skulle ha världens största crush på honom är för att han är rolig, känslosam, för att det är så otroligt synd om honom så man vill krama honom för alltid, för att han är omtänksam och gör allt för de han älskar, för att han beskrivs som grönögd med bronsfärgat hår, för att han är underbara Finnick Odair helt enkelt... <3

Seriöst - jag har så många crushar på fiktiva karaktärer så jag inte ens kan räkna dem. Det här var bara ett fåtal av dem. Att vara kär i fiktiva karaktärer är nog ett av mina största intressen - jag lovar. XD


1 kommentar:

  1. Åh, att bara välja tio känns nästintill omöjligt... Jag cruschar också på en massa olika fiktiva karaktärer, för tillfället är det Patch från "Fallen ängel", men det är för att det var den senaste boken jag läste, haha. ;)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺