måndag 1 april 2013

Månadssammanfattning: mars

Lästa böcker:

• Tankeläsaren - Kristin Cashore (omläsning)
• Bloodlines - Richelle Mead
• Monstrets dotter - Kristin Cashore (omläsning)
• Hemligheternas rike - Kristin Cahsore (recension kommer imorgon!)
• Stjärnkikaren - Katherine Paterson
• Rubinröd - Kerstin Gier
• Berättelser från Engelsfors - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
• Berättelser från yttre förorten - Shaun Tan (omläsning)

Antal böcker: 8 st
Böcker på svenska: 7 st
Böcker på engelska: 1 st

Sämsta bok:
Har inte läst någon dålig bok den här månaden, så det fick bli den här! Den och "Rubinröd" var de som fick 3 av 5 på Goodreads av mig. 

Bästa bok:
Helt klart den här! (Räknar inte omläsningar då.)

Kommentar: Har tyvärr inte haft så mycket läslust den här månaden - vet faktiskt inte varför. Älskade att läsa "De utvalda"-serien men sedan försvann läslusten av någon anledning. Har gjort mycket annat (det var därför det inte kom upp något Glad Påsk-inlägg, så säger det nu istället - hoppas alla haft en underbar påsk!) och inte riktigt tagit mig tid att läsa. Men nu har jag läst igenom en massa fina bokinlägg och dessutom ska det komma ett alldeles underbart bokpaket i veckan (:D), och det känns faktiskt som om läslusten är påväg tillbaka! Så - en inte särskilt bra läsmånad, hoppas det blir bättre nu i April.

Vad som eventuellt händer denna månad: Som sagt ska det komma ett alldeles underbart bokpaket i veckan med böcker som jag definitivt inte kommer kunna hålla mig borta ifrån! Så de hade jag tänkt läsa i April - kan knappt vänta :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺