onsdag 1 oktober 2014

Bokmässan 2014: torsdagen

Jag och min kusin kom till bokmässan lite efter att den öppnat. Torsdagen var rätt fullspäckad med seminarier så när vi hämtat ut våra seminariekort gick vi runt och kollade lite innan vi gick på det första som handlade om egenutgivning. De pratade om fördelar och nackdelar med att ge ut böcker på eget förlag, det var riktigt intressant!


Efter det tittade vi lite på ett monterprogram med Barbro Lindgren. Vi hann inte riktigt se hela eftersom vi skulle se ett om att skriva en bok när man är från olika länder med Ulf Stark och Linda Bondestam. Både monterprogrammet och seminariet var bra.


Efter det åt vi lunch och sedan såg vi ett seminarie som handlade om att illustrera lättlästa böcker. Det  var också bra! Men sedan såg vi ett som skulle handla om brasiliansk barnlitteratur men mest inte handlade om så mycket alls, och som direktöversattes från portugisiska vilket blev lite krångligt. Det var tyvärr inte lika bra, haha. 

Den otroligt fina utsikten från övervåningen!

En halvbra bild av trädgårdsavdelningen på övervåningen.


Sedan gick vi ner och kollade runt lite. Vi stannade vid Kabusa böcker och jag kunde verkligen inte låta bli att köpa det här vykortet med en av mina absoluta favoritbilder av Shaun Tan och planschen med en annan av mina favoritbilder. 



Sedan gick vi till The English Bookshop. Där var det köp tre betala för två i hela montern så vi passade på att köpa tre böcker tillsammans. Jag hittade en bok som jag velat ha hur länge som helst - nämligen Wreck This Journal av Keri Smith! Blev så otroligt glad när jag hittade den och kan inte vänta tills jag kan börja använda den :D


Sedan gick vi på två seminarier till, ett med Barbro Lindgren och ett som handlade om konst-ig konst i barnböcker. Båda var väldigt bra men det var särskilt kul att se Barbro Lindgren eftersom jag verkligen älskade hennes böcker när jag var liten (det gör jag fortfarande)!


Nästa inlägg om bokmässan kommer upp imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺