fredag 3 oktober 2014

Bokmässan 2014: lördagen

På lördagen kom vi dit runt halv tio. Jag, Mimmi, Viggo och Alba skulle träffas vid Rabén och Sjögren vid tio och alla kom dit ungefär prick förutom Alba. Vi var precis påväg att skicka upp ballonger med en skylt och efterlysa henne när hon också kom (egentligen bara några minuter sen). Det var så otroligt kul att träffa alla igen och vi har alltid så mycket att prata om!

Vid 11.30 gick jag och min kusin på ett seminarie med Sven Nordqvist och Jujja Wieslander. Det var ett av de tre bästa seminarierna jag var på på hela mässan och det var verkligen kul att höra författare som man älskat sedan man var väldigt liten prata om sitt skrivande/illustrerande. Jag köpte också den nya Mamma Mu-boken hem till familjen och fick den signerad ;)

De allra första skisserna av Findus och Mamma Mu.


Sedan gick vi på ett seminarie med Carol Rifka Brunt, som skrivit "Tell the Wolves I'm Home" (en av mina absoluta favoritböcker). Det var så otroligt kul att höra henne prata och hon sa massvis med intressanta saker om skrivande och sin bok. Till exempel sa hon att hon håller på med ett manus till en film av "Låt vargarna komma" samtidigt som hon skriver en ny bok :D


Sedan träffade jag Mimmi och Alba igen och vi gick på bokälskarträffen tillsammans! (Viggo kom också och var med en liten stund.) Det är verkligen hur kul som helst att träffa andra bokbloggare och bokälskare. 

Lånade bilden av Boktycke :)

Och lånade den här bilden av Linnéa :)

Efter det träffade vi Emelie och Jennelie och gick runt och köpte lite böcker. Vi började med att gå till The English Bookshop där jag köpte tre böcker till:




Köpte "The Indigo Spell" för att slutet på "The Golden Lily" var så bra och jag längtar efter att läsa mer om karaktärerna! (Synd bara att omslagen är så fula...) Sedan köpte jag "The Scorch Trials" även om jag bara tyckte första boken var okej, men jag vill gärna ha läst den innan filmen släpps och passade på nu när jag fick en av böckerna gratis. Ser mest fram emot att läsa "Four", och hela boken är verkligen hur fin som helst!

Bild inifrån mässan.

Sedan gick vi vidare till Gilla böcker. Där var de lika trevliga som vanligt och jag passade på att köpa "Rävsång" av Christin Ljungqvist eftersom hennes senaste bok var så bra.


Sedan gick vi runt ett tag till innan vi kom till B. Wahlströms. Där köpte jag sista boken i Septimus Heap-serien eftersom jag följt den sedan jag var liten. Vi var också tvungna att säga hejdå till Viggo som skulle gå efter det :(


Sedan spenderade vi rätt mycket tid med att bara umgås och prata lite på ett så enskilt ställe vi kunde hitta - det var såå mycket folk! Efter ett tag gick Emelie och Jennelie och efter att jag köpt en bok till min lillasyster gick även jag, Alba och Mimmi. Saknar alla redan, hoppas vi ses nästa år ♡

Så himla kul att träffa alla!

På vissa ställen var det så fullt att man inte kunde gå...

Bokmässan var helt klart en av årets höjdpunkter och jag ser redan fram emot nästa år! :D

Mina inköp från mässan.

Söndagen

På söndagen bestämde jag och min kusin oss för att vi var rätt färdiga med bokmässan så vi gick lite på stan i Göteborg istället. Självklart kunde vi inte låta bli att gå in på Science Fiction-bokhandeln när vi väl var där! Jag hade inte varit i de nya lokalerna i Göteborg än och de var hur stora och fina hur som helst.


Jag kunde ju självklart inte låta bli att köpa något där så jag köpte en bok jag velat ha väldigt länge:


Ser verkligen fram emot att läsa den! :) Sedan lyckades jag också få 20% rabatt på allt på adlibris på mässan så jag passade på att beställa hem några böcker jag verkligen vill läsa därifrån också som borde komma nästa vecka. :)

1 kommentar:

  1. Awwwwwwwwwwwww ^-^
    Och herregud måste skaffa Crown of Midnight~ Dorian <3

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺