onsdag 9 maj 2012

Massvis med nya boktips

I förrgår hade vi boksamtal på vår skola, två bibliotekarier kom och gav oss massvis med tips på böcker (till och med de som inte är så jätteförtjusta i att läsa lockades, de är så himla bra på att prata om böcker - tänk om man kunde skriva sådana recensioner!). Här kommer de böckerna jag blev sugen på att läsa:

• Syskon mot sin vilja - Ritta Jacobsson
• Box 101 - Andy Mulligan
• Oönskad - Gemma Malley
• Helena - Josephine Angelini
• Livet på en kylskåpsdörr - Alice Kuipess
• Darlah - Johan Harstad
• Matchad - Ally Condie
• Försöksdjuret - Marianne Strand
• Amulett - Kazu Kibuishi
• Smaragdernas bok - John Stephens

Åh, jag vill läsa allihop nu! De verkar väldigt bra! Har någon läst någon av dem? Isåfall, vad tyckte ni? :-)


5 kommentarer:

  1. Jag har läst Helena. skitbra

    SvaraRadera
  2. Helena är väldigt bra! Fast jag störde mig lite på att översättaren skrivit en massa "" på fel ställen hela tiden... Matchad är också bra :)

    SV: Jaa, omslagen är jättefina ^^ Jag ska precis börja på Tankeläsaren nu, så får vi se om den är lika bra som du säger att den är ;)

    SvaraRadera
  3. Både Matchad och Helena är riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Hehe, har inte läst någon av böckerna utom Smaragdernas bok, och den var väldigt bra! Lite trög ibland, men det kan ha varit för att det var en skoluppgift att läsa den, så...

    SvaraRadera
  5. Oönskad måste du läsa! Jag befaller dig! Haha, nej, men jag tyckte den var jättejättebra. Likadant med Livet på en kylskåpsdörr, den måste du också läsa!

    För någon vecka sen var de och boktipsade på våran skola och då tipsade de också om Smaragdernas bok, så den är jag riktigt sugen på att läsa. :)

    Jag håller med dig, tänk att skriva lika bra bokrecensioner som dom. Jag skulle jättegärna vilja bokprata, om det inte vore för min scenskräck ... Det är ganska konstigt, jag kan spela fiol inför en stor publik, men prata inför klassen? Nej nej! ;)

    Oj, vilken lång kommentar det blev ^^

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺