fredag 16 maj 2014

Prao på biblioteket, dag 5

Två gånger varje år har hela biblioteket, tillsammans med alla filialer (andra mindre bibliotek i närheten) en bokcirkel. De delas in i grupper och varje grupp läser en bok, som de sedan pratar om i gruppen och alla grupper tillsammans. Jag hade turen att få vara med på ett sådant möte och fick vara med i gruppen som pratade om "The Fault in Our Stars" av John Green. Det är ju självklart kul att vara med och prata med andra som älskar boken lika mycket som man själv gör (för det är ju omöjligt att inte älska den boken) och särskilt när alla är så trevliga och har så bra saker att säga! Man skulle också ha lyssnat på en podd om boken och gruppen skulle svara på frågor om vad de tyckte om både boken och podden. Vår grupp var väldigt förtjusta i boken men inte riktigt lika förtjusta i podden.

Sedan skulle varje grupp berätta för de anda grupperna om sin bok och podd och det var verkligen jättekul att få vara med på det! Det är det jag gjort större delen av dagen - men har jag även ställt ut böcker och varit med i receptionen.

Det har verkligen varit en spännande vecka! Jag hade ingen aning om att man faktiskt gjorde så mycket som bibliotikarie som man faktiskt gör och har lärt mig massor. Sedan kunde jag ju självklart inte låta bli att låna hem lite nya böcker när jag väl var på biblioteket, trots att jag har så många olästa:


Särskild av Nene Ormes eftersom ettan var så bra, The Godess test av Aimée Carter eftersom jag varit nära att beställa hem den flera gånger, Berövad av Liz Coley eftersom jag hört så mycket bra om den, Unearthly av Cynthia Hand eftersom det var så länge sedan jag läste en sådan slags bok och Scarlet av Marissa Meyer eftersom jag längtar efter att se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺