torsdag 1 maj 2014

Månadssammanfattning: april 2014

Lästa böcker:

• Desires of the Dead - Kimberly Derting
• Avståndet mellan - massa olika författare
• Prodigy - Marie Lu
• Kampen om järntronen - George R. R. Martin

Antal böcker: 4 st
Böcker på svenska: 3 st
Böcker på engelska: 1 st

Bästa bok: Det måste nog vara "Kampen om järntronen", för trots att "Desires of the Dead" också var otroligt bra är den svår att slå. "Prodigy" är också bra men inte riktigt så bra som de två.
Sämsta bok: "Avståndet mellan", eftersom den var så blandad. Vissa noveller kändes väldigt onödiga men det kändes som att de blev bättre ju längre in i boken man kom och några gillade jag verkligen. Så nej, den är inte dålig, men inte lika bra som de andra.

Kommentar: Kanske inte så många böcker, men jag är väldigt glad över att jag läst ut "Kampen om järntronen"! Den är lång och ganska jobbig att komma in i och tar därför tid att läsa, så därför blev det bara fyra böcker den här månaden. Men jag är ändå nöjd, för de har varit bra och en av dem tog lång tid!

Vad som eventuellt händer i maj: Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte mer än att jag ska läsa mina olästa böcker. Ska börja använda min TBR-jar :) Maj kommer bli en ganska fullbokad månad men tror ändå jag kommer ha tid över för läsning!

1 kommentar:

  1. Ska du skriva en recension på Kampen om Järntronen? Skulle vara kul eftersom det är en av mina favoritböcker. :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺