onsdag 14 maj 2014

Prao på biblioteket, dag 3

Idag skulle jag egentligen varit med vaktmästaren hela dagen, men han var sjuk och därför fick jag göra lite annat. Först fick jag vara med när de höll på med lite kontorsarbete, till exempel rättade till en sida där man kan se i vilken del av biblioteket en viss sorts böcker finns. Sedan fick jag vara på barnavdelningen igen och sortera bilderböcker (eftersom de ofta kommer i oordning när små barn tittar i dem).

Efter det fick jag göra något jag skulle gjort med vaktmästaren egentligen, men som någon annan fick ta över idag när han var sjuk. Om man är för gammal för att ta sig till biblioteket eller kanske synskadad på något sätt kan man få böcker eller speciella ljudböcker hemskickade till sig en gång i månaden, och jag fick åka med och lämna påsar med böcker till just sådana personer. Jag hade ingen aning om att det fanns så det var spännande! Sedan, efter lunch, hjälpte jag till i receptionen samt satte ut tidskrifter och pocketböcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺