måndag 1 april 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått min första utmärkelse - nämligen Liebster Blog Award! Tusen tack Iktoro <3 När man fått den här utmärkelsen ska man svara på nio frågor och sedan skicka den vidare till fem andra bloggare.

Vad ville du bli när du var liten?

Jag är fortfarande liten :) Men när jag var ännu mindre ville jag verkligen bli trädgårdsmästare. Nu lutar det mer mot litteraturvetare med jobb som kulturjournalist eller kanske fotograf - och författare på fritiden!

Vad är du idag?

En studerande, barnslig, glad, nördig, godisälskande, galen bokälskare som inte klarar sig en sekund utan sin mobil och hörlurar och som inte säger nej till ett äventyr.

Vart vill du helst resa?


London! Har i och för sig redan varit där men ändå... Älskar verkligen den staden. Och har faktiskt inte varit på Harry Potter-museet än :) Sedan skulle jag också väldigt gärna vilja resa till Paris, Japan, Irland, Rom, Påskön (fråga mig inte varför), någon tropisk djungel och just nu är jag trött på kylan och skulle inte säga nej till en solsemester.

Var ser du dig själv om fem år?

Om jag får gissa så är jag på väg att gå klart natur-utbildningen på gymnasiet. Fast vid exakt den här tiden är jag ledig, för det är en söndag (japp, jag kollade upp det). Har faktiskt ingen aning om vad jag gör... Pluggar? Läser? Sitter vid datorn? Något sådant.

Rött eller vitt?

Rött eller vitt vad? Om det är vin vi pratar om så vet jag inte, har inte smakat något av det. Om vi pratar färgen över huvud taget så föredrar jag rött, för vitt är så... Kallt på något sätt. 

Sommar eller vinter?

Sommar! Jag menar... Sommarlov, otroligt mycket läsning, semester, bada, glass, ljusa kvällar, värme, fågelkvitter, blommor, Liseberg, grönska, solglasögon, sommarkläder, äventyr... Vem älskar inte det? Jag gillar vintern med, men är trött på den nu och det finns inte många saker som är bättre än sommar. 

Skog eller hav?

Har alltid varit en skogsmänniska som älskar havet, så kan faktiskt inte välja. 

Vad gör dig ledsen?

Orättvisor. Att vissa kan få det de pekar på medan andra måste kämpa för att hitta tillräckligt med mat. Att vissa kan säga vad de vill medan andra kan få dödsstraff för att de sagt vad de tycker. Att vissa kan leva ett helt liv i trygghet medan andra aldrig känner sig trygga alls. Att vissa kan leva lyckliga och inte någonsin tänka på det negativa här i världen medan vissa bara ser det och har svårt att se det positiva någonstans. Alla sorters orättvisor gör mig ledsen. Okej, kanske inte att någon fick en mer godisbit i sitt påskägg än sitt syskon, men ni fattar vad jag menar.

Vad är det bästa du vet?

En av de bästa sakerna jag vet är nog sådana där dagar då allt känns rätt och man bara är sådär himla glad så man inte vet vart man ska ta vägen. Sådana dagar man får tillbringa med de man älskar och göra det man tycker bäst om helt enkelt. Några andra saker jag älskar är Harry Potter, Apple, böcker, popcorn, familjen, djur, musik, Pink Floyd's "Wish You Were Here", mina hörlurar, bågskytte, The Hunger Games, kusinerna, Coldplay's "Strawberry Swing", sommar, ledighet, Håkan Hellströms "Det Kommer Aldrig Va Över För Mig", choklad, min bokhylla, bokbloggarvärlden, U2's "Beautiful Day", jul, skidåkning, Liseberg, vår, solsken, fågelkvitter och glädje!

Bloggarna jag skickar vidare utmärkelsen till:

Anna som driver bloggen skriver så himla bra recensioner och dessutom en massa andra intressanta inlägg. Älskar sättet hon skriver på, att hon uppdaterar lagom ofta och att hennes inlägg alltid är lika intressanta och roliga att läsa! :)

Lisa skriver så otroligt bra och jag älskar att läsa hennes recensioner och andra inlägg! Blir alltid lika glad när jag ser att hon skrivit något. :)

Jag har inte följt den här bloggen så länge men jag måste säga att jag tycker väldigt mycket om den! Dola skriver så himla bra och roligt, hon uppdaterar ofta, skriver bra recensioner och har bra boksmak! :)

Hur skulle jag kunna låta bli att ta med Mimmis blogg? Hennes förra blogg var en av de första jag följde och jag har alltid tyckt att hon skriver så himla bra, har otroligt bra boksmak, skriver fantastiska och personliga recensioner och är lika härlig i verkligheten som på bloggen. :)

Roligare tjej än Alba får man leta efter - har bara träffat henne två gånger och vi skrattade i princip hela tiden båda gångerna. Hon skriver otroliga recensioner och jag älskar verkligen att läsa om vad hon tycker om böcker! Hon är också otroligt duktig på att skriva, hon skriver på ett smart men roligt sätt som passar så himla bra in på henne. :)

Nu fick man ju tyvärr bara välja fem bloggare, men ni där ute som vet att jag älskar er blogg (ni vet vilka ni är) - känn er inte bortglömda! Jag valde helt enkelt bara ut fem av alla mina favoriter. :)


5 kommentarer:

  1. Roligt att få en utmärkelse!^^ Åh, kan inte annat än säga samma sak om dig, Ella, maken till mysig och rolig tjej har jag aldrig stött på! :D <3

    SvaraRadera
  2. Åh, har du träffat Mimmi? Nu blev jag nästan lite avis... ;)

    SvaraRadera
  3. Tack så supermycket för utmärkelsen! Du gjorde min dag! Och tack själv för en jättefin blogg.

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul det var att läsa det här!
    Ser fram emot nästa samtal med bokcirkeln ;)

    SvaraRadera
  5. TACK SÅ JÄTTE MYCKET! Detta gjorde helt klart min dag! Extra roligt när det kommer från någon vars blogg jag gillar jätte mycket också! :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺