tisdag 5 november 2013

Fem frågor

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
För länge sedan nu skickade pappa ett mail till mig med en länk till Matildas läshörna, och det var den första bokbloggen jag någonsin läste. När jag sedan läst den då och då ett ganska långt tag bestämde jag mig för att starta en egen blogg, och eftersom jag älskar böcker och tyckte bokbloggande verkade så kul bestämde jag mig för att starta just en bokblogg.
2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Tja, jag bloggar ju mest om böcker, och då först och främst recensioner, nya böcker, taggar och lite annat allmänt bokrelaterat. Sedan skriver jag ju även lite om musik och annat jag gillar, så man kan ju säga att jag skriver om mina intressen helt enkelt. :)
3. Vad vet de flesta inte om dig?
Jag är väl kanske inte direkt blyg, men jag är inte särskilt bra på att vara social. Det märks nog inte på mig, men jag tycker inte så värst mycket om att behöva prata/umgås med folk jag inte känner och är då väldigt tyst och pratar så lite jag kan. Däremot älskar jag att vara med de jag faktiskt känner och tycker om, och då är jag verkligen inte tyst eller blyg.

    Jag älskar popcorn, äventyr, musik, Studio Ghibli, choklad, youtubers och att umgås med mina syskon och kusiner lite för mycket och är faktiskt mer galen än jag verkar. Säg inte att jag inte har varnat er.

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Bokstil eller? Och bara tre? Fantasy, YA, berörande. Älskar böcker som berör, trots att sorgliga böcker får mig att gå sönder. Gillar även spänning, skräck och kärlek. Så svårt att bara använda sig av tre ord! 


5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Läsa, lyssna på och spela musik, umgås med familjen, släkten och kompisar, skriva och göra det mesta som är spännande och lite äventyrligt. Jag gillar också djur, att vara ute, fantisera och att vara kreativ :)


2 kommentarer:

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺